یکی از شرکت های دانش بنیان در امتداد ارائه راهکارهای مطمئن برای تامین امنیت اطلاعات، ارتباطات و تبادلات الکترونیکی محصولاتی را در زمینه زیرساخت کلید عمومی (PKI)، احراز هویت و هویت سنجی دیجیتال و امضای دیجیتال ارائه نمود.
به گزارش ایسنا، علی محمد میرخانی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: ما در این شرکت دانش بنیان ارائه خدمات گوناگون در حوزه های زیرساخت کلید عمومی (PKI)، احراز هویت و هویت سنجی دیجیتال و ارائه راه کارهای مطمئن برای تامین امنیت اطلاعات، ارتباطات و تبادلات الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داده ایم و در زمینه طراحی و توسعه محصولات، خدمات و راهکارهای نوین مبتنی بر رمزنگاری، امضای دیجیتال، گواهی های الکترونیکی، توکن امضای دیجیتال پارس کی، سخت افزارهای امنیتی و راه اندازی زیرساخت کلید عمومی، فعالیت داریم.
وی اشاره کرد: محصول ParsVPN شرکت ما برای برقراری ارتباط امن کاربر با شبکه ای خصوصی در بستر یک شبکه عمومی و همین طور رفع مشکلات احراز هویت کاربر، حفظ محرمانگی و جامعیت اطلاعات در حال انتقال، طراحی شده است. این نرم افزار گواهی تاییدیه فنی از شورای عالی انفورماتیک دریافت کرده است.
میرخانی، توکن هوشمند امضای دیجیتال پارس کی را ماژول رمزکننده ای با رابط USB دانست و تصریح کرد: این ماژول ترکیبی از امنیت، کارآیی، کاربری آسان، قابلیت حمل و صرفه اقتصادی را در اختیار کاربر قرار می دهد. پارس کی به صورت مستقل و بدون نیاز به سخت افزارهای اضافی مانند کارت خوان، قابل استفاده می باشد و امکان تولید کلیدهای متقارن و نامتقارن، انجام عملیات رمزنگاری و امضای دیجیتالی به صورت On-Board در آن وجود دارد.
برمبنای اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، وی افزود: سامانه احراز هویت شرکت ما هم خدمات احراز هویت و امضای دیجیتال مبتنی بر PKE را ارائه می دهد. در این سامانه تنها با یکبار احراز هویت، کاربر می تواند از تمامی سامانه های سازمان بدون نیاز به احراز هویت مجدد استفاده نماید. همچنین، مدیریت کاربران یکپارچه مشکلات مربوط به سرپرستی سامانه ها را به صورت شایان توجهی می کاهد. با تعریف یک کاربر، دسترسی کاربر در تمامی سامانه ها به صورت خودکار ایجاد می شود و با حذف دسترسی، در تمامی سامانه ها از ورود کاربر جلوگیری خواهد شد.



You may also like