به گزارش سئو بوی مهم ترین بندر واقع در شمال چین به نام شینهواندو موفق به مهاجرت کامل به سیستم موقعیت یابی مکانی بومی این کشور معروف به بیدو شده است.

به گزارش سئو بوی به نقل از سی جی تی ان، چین با هدف کاهش وابستگی به آمریکا در حوزه فناوری به دنبال ابداع و جایگزینی سیستم های بومی است. در همین راستا چین سیستم موقعیت یابی مکانی بیدو یا BeiDou را جایگزین سیستم امریکایی جی پی اس و هم سیستم موقعیت یابی جهانی ماهواره ای بی دی اس کرده و در تلاش است تمامی سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی این کشور را به بیدو منتقل کند.
انتقال بندر شینهواندو به سیستم موقعیت یابی بیدو در روز جمعه به پایان رسید. این بندر ۱۲۰ ساله توانسته با موفقیت تمامی فعالیتهای روزمره خویش را با استفاده از بیدو انجام دهد.
سیستم موقعیت یابی بیدو به صورت خودکار مسیرهای ناوبری کشتی های گوناگون را بررسی می کند و هرگونه خطا در این حوزه را به مسؤلان بندر اعلام می کند. یک سیستم خاص ارسال پیامک بیدو هم به کاربران امکان می دهد تا پیام های مورد نظر را از راه گوشی یا ایستگاه زمینی ارسال نمایند.
دقت و برد ردگیری سیستم ناوبری بیدو از ۲۰ مایل دریایی به ۲۷ مایل دریایی افزایش یافته است. هم اکنون اتحادیه اروپا، روسیه و انگلیس هم سیستم های موقعیت یابی مکانی اختصاصی خویش را راه اندازی کرده اند.

You may also like