سئو بوی: قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با ارسال نامه ای به آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهان فراهم شدن زیرساخت های لازم برای تغییر الگوی خرید از حضور به اینترنت شد.
به گزارش سئو بوی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی با ارسال نامه ای به آذری جهرمی با مبحث تغییر الگوی خرید مردم جهت مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد و خواهان فراهم شدن زیرساخت های لازم برای تغییر الگوی خرید از حضور به اینترنت شد. متن این نامه به شرح زیر است:
جناب آقای مهندس آذری جهرمی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات
موضوع: تغییر الگوی خرید مردم جهت مقابله با بیماری کرونا
سلام علیکم
احترام همانگونه که مستحضرید با انتشار ویروس کرونا بخش های مختلفی از شبکه تجاری کشور شامل تجار (وارد کنندگان و صادر کنندگان، واحدهای صنفی) شبکه لجستیکی و مصرف کنندگان متأثر گردیده اند. بنابراین این وزارتخانه راهکارهایی را برای پشتیبانی از گروه های مختلف برنامه ریزی و در حال اجرا دارد. بعضی از اهداف حمایتی مرتبط شامل موارد زیر است:
۱- پشتیبانی از کسب و کارها برای کاهش فشار هزینه ای در شرایطی که کاهش فروش و درآمد دارند.
۲- بهبود زیرساخت های در رابطه با فروش و توزیع کالا و خدمات
۳- کمک به مصرف کنندگان جهت تأمین پایدار موارد مصرفی به صورت ایمن (ایمن از حیث ریسک ویروس کرونا)
مطابق با اهداف فوق، یکی از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت ترویج استفاده از زیرساخت های تجارت الکترونیکی، جهت خرید و فروش کالا و خدمات است. هم اکنون این زیرساخت تا حد مطلوبی در کشور ایجاد گردیده است.
با شرایط پیش آمده ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر از این زیرساخت و پشتیبانی از کسب و کارهای فعال در این عرصه و ترغیب مصرف کنندگان جهت خرید اینترنتی حائز اهمیت ویژه است.
بر این اساس مواردی جهت نیل به اهداف و برنامه فوق به شرح ذیل پیشنهاد شده است:
۱- بهبود و افزایش پهنای باند کشور، به خصوص در حوزه کسب و کارهای اینترنتی (مخصوصاً در شهرهای بزرگ درگیر با ویروس)
۲- کمک به کاهش هزینه های در رابطه با عرضه خدمات اینترنتی در پیامک ارسالی به عموم مردم
۳- ترویج استفاده از خرید اینترنتی در پیامک های ارسالی به عموم مردم
۴- استفاده مجانی و یا با تخفیف ویژه از خدمات اینترنت مصرف کنندگان برای تعامل با کسب و کارهای اینترنتی
با عنایت به ارتباط موضوعی موارد پیشنهادی با فعالیتهای آن وزارتخانه محترم و همینطور رویکرد جنابعالی در پشتیبانی از عموم مردم و کسب و کارها موارد فوق جهت عرضه رهنمود و دستور هر گونه اقدام مقتضی ایفاد می گردد.
پیشاپیش از حسن توجه شما سپاسگذارم.

You may also like