سئو بوی: خیلی از مفسرین فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام نموده اند که خطر نفوذ هکرها به گوشیهای هوشمند در سال ۲۰۲۰ بسیار بالاتر از سال های قبل خواهد بود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، طبق گزارش وب سایت economictimes، در سال های اخیر که نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به گوشیهای هوشمند و دستگاههای الکترونیکی افزایش قابل توجهی یافته است، خیلی از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری در تلاشند با تحقیقات جدید خود به بررسی لطمه پذیری ها و ریسک های مختلفی که در فضای مجازی به وجود می آید، کاربران و شرکت های توسعه دهنده نرم افزار و سخت افزارهای مختلف را آگاه کرده و به آنها در صورت وجود خطرات و تهدیدات جدی آگهی دهند.
کارشناسان و متخصصان امنیتی اخیرا با انتشار گزارشی آگهی داده اند که خطر نفوذ هکرها به گوشیهای هوشمند و سایر دستگاههای الکترونیکی امسال میلادی بسیار بالاتر از سال های قبل خواهد بود.
آنها علت آنرا توسعه اینترنت اشیا (IoT) و گجت های هوشمند خانگی و شخصی که قابلیت اتصال به شبکه جهانی اینترنت را دارند، معرفی کرده اند.
طبق این گزارش، تعداد نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همین طور افشای اطلاعاتی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال پیش از آن، ۲۰۱۸ میلادی، ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به همین ترتیب پیش بینی می شود که رشد و افزایش قابل توجهی در سال ۲۰۲۰ میلادی از لحاظ نفوذهای سایبری اتفاق بیفتد که بیشتر آنها توسعه و گسترش بدافزارهای موبایلی و تروجان های بانکی خواهند بود.
آنها همین طور توسعه نسل پنجم شبکه اینترنت همراه ۵G را از دیگر دلیلهای رشد حملات بدافزاری و سایبری در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام نموده اند.
باتوجه به روند صعودی حملات سایبری و بدافزاری در جهان، خیلی از کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری اخیرا دریافته و اعلام نموده اند که خیلی از شرکت های کوچک و بزرگ در جهان قادر نیستند حملات سایبری و بدافزاری و نفوذ هکرها را زودتر از وقوع تشخیص داده و پیش بینی کنند؛ بدین ترتیب از بروز لطمه های سایبری و اینترنتی که به سرقت حجم زیادی از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران منجر می شود، جلوگیری به عمل آورند.
در چند سال قبل باج افزار، بدافزار و ویروس های کامپیوتری بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت های مربوطه و دولت ها خسارت وارد کرده اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) بطور قطع یکی از مهلک ترین حملاتی است که در طول سال های اخیر صورت گرفته است و میلیاردها خسارت برای دولت و شرکت های مختلف کشورهای جهان برجای گذاشته است.




منبع:

You may also like