به گزارش سئو بوی اپراتورها برای پیشگیری از سوءاستفاده از خرید سیمکارت، موظف می باشند تنها در دفاتر منتخب خود به کسانی که سیم کارتی به نامشان نیست، سیمکارت بدهند و سایر افراد هم برای احراز هویت از رمز یکبار مصرف استفاده می نمایند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، یکی از اشکالات دارندگان سیمکارت، همواره دریافت پیامک های مزاحم تبلیغاتی بوده که البته استفاده از شماره های شخصی برای ارسال این پیامک ها هم مدتی است به روش های دیگر اضافه شده است. همینطور سوءاستفاده از سیمکارت هایی که نام و نشان ندارند، یکی دیگر از مشکلات عدم احراز هویت دارندگان سیمکارت به حساب می آید. سوءاستفاده هایی مانند فیشینگ هم می تواند تحت تأثیر ابهام در نظام هویت در فضای مجازی کشور رخ دهد.
در این راستا، پیمان قره داغی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- در گفتگو با ایسنا، با بیان این که پیش از این هنگام ثبت نام سیمکارت، تخلفاتی در عوامل فروش یا دفاتر پیشخوان دولت انجام می شد، اظهار داشت: برای پیشگیری از این تخلفات، ما مشترکان را به دو دسته تقسیم کردیم؛ مشترکان سیمکارت اولی و غیرسیم کارت اولی که حداقل یک سیمکارت در هر یک از اپراتورها دارند. دسته دوم کسانی هستند که حداقل در یکی از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل یا اپراتورهای مجازی سیمکارت دارند.
او افزود: به اپراتورها اجازه دادیم حداکثر ۲۵۰ دفتر منتخب خود که تحت نظارت دقیق هستند، را به ما معرفی و در پورتال خود هم اعلام کنند. هم چنین اپراتورها را ملزم کردیم اگر فردی که به دفتر رجوع کرد، سیمکارت اولی بود، حتما از راه این دفاتر که نظارت بیش تری هم از سوی سازمان و هم اپراتورها روی آنها انجام می شود، به مردم سیمکارت اول بدهند. فرایند سیمکارت هم باید با رعایت پروتکل های احراز هویت، صورت گیرد، یعنی مردم به دقت شناسایی شده و از واگذاری سیمکارت به غیر از خود فرد دارنده مدرک شناسایی جلوگیری شود.
قراه داغی با تاکید بر افزایش نظارت بر فرایند احراز هویت، بیان نمود: هم چنین اگر فردی که درخواست دریافت سیمکارت داشت، سیمکارت اولی نبود، فرد مکلف است یکی از سیمکارت هایی که به نامش است را به دفتر فروش اعلام نماید و بعد از آن، یک کد OTP (یک بار مصرف) به آن شماره ارسال می شود و بعد از دریافت و وارد کردن کد، در سامانه های فروش امکان ادامه ثبت نام مهیاست و در غیر این صورت فرایند فروش صورت نمی گیرد.



You may also like