سئو بوی: کارگروه طرح اصلاح موادی از قانون اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را درباره ضرورت احراز صلاحیت مدیران اپراتورهای ارتباطی بررسی می کند.

به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین جلسه خود در تاریخ ۲۴ شهریورماه جاری طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن، از این پس انتصاب مدیران اپراتورهایی که بیشتر از ۵۰۰ هزار مشترک دارند، باید با تایید صلاحیت رگولاتوری صورت گیرد. طبق این مصوبه مدیران اپراتورها باید از نظر رشته تحصیلی و سابقه حداقل ۸ ساله حرفه ای و تخصصی در این عرصه، احراز صلاحیت شوند و حتی قائم مقام، سرپرست و جانشین مدیران اعلام شده نیز مشمول این مصوبه خواهند بود. بر طبق این مصوبه باید صلاحیت حرفه ای اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، قائم مقام و معاونان فنی اپراتورها در هنگام انتصاب از طرف رگولاتوری تایید گردد. در این مصوبه قید شد که این شروط برای مدیران جدیدی که برای انتصاب در پست های مدیریتی معرفی می گردند، لازم الاجرا بوده و مدیران منصوب شده قبلی را شامل نمی گردد. اما تصویب این طرح از طرف کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با حاشیه های بسیاری طی دو هفته اخیر همراه بود. چونکه همزمان با انتصاب مدیر عامل اپراتور رایتل صورت گرفت. این اپراتور در مراسمی رسمی «مینا مهرنوش» را به سمت مدیرعاملی این اپراتور وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) معرفی نمود. بعد از این انتصاب، رگولاتوری با استناد به مصوبه یک روزه خود، این حکم را فاقد وجاهت قانونی و سرپیچی از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان و اعلام نمود که اقدامات و تصمیمات «مینا مهرنوش» مورد قبول رگولاتوری نخواهد بود. بدین جهت پای دیوان عدالت اداری به این ماجرا باز شد و روز گذشته این دیوان، حکم بر ابطال موقت این مصوبه داد؛ اما امروز این حکم را لغو نمود. از طرف دیگر روز گذشته شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز از موافقت با استعفای مینا مهرنوش که مدیرعاملی رایتل را همزمان با این مصوبه، در اختیار گرفته بود آگاهی داد.
هم حالا نیز کارگروه طرح اصلاح موادی از قانون اصل ۴۴ قانون اساسی در کمیسیون ویژه پشتیبانی از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ بررسی این مصوبه را درباب احراز صلاحیت فنی اپراتورها در دستور کار قرار داده است.
این کارگروه در جلسه عصر امروز خود دوشنبه، بررسی ابعاد این مصوبه را در دستور کار دارد.


منبع:

You may also like