سئو بوی: نقشه و مسیریاب بومی بلد امکان مسیریابی حمل و نقل عمومی به صورت مرحله به مرحله را برای کاربران فراهم نمود.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، حسام میرآرمندهی موسس نقشه و مسیریاب بومی «بلد» امروز در نشست خبری از توسعه این اپلیکیشن با هدف کاهش ترافیک در کلانشهرها و افزایش رفاه عمومی آگاهی داد. وی با اشاره به اینکه در این اپلیکیشن بومی امکان دریافت اطلاعات و عکس از نقاط پرمراجعه روی نقشه ممکن شده است، اضافه کرد: در نقشه «بلد» امکان مشارکت افراد در اطلاع رسانی مکان ها و نیز استفاده از نقشه آفلاین در صورت عدم پوشش اینترنت فراهم گشته است. میرآرمندهی به امکانات این اپلیکیشن بومی در اضافه کردن مناطق پرخطر در شرایط بحران اشاره نمود و اظهار داشت: برای مثال فروردین امسال با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، با اضافه کردن مناطق پرخطر تهران در زمینه سیل اطلاع رسانی های مناسبی روی نقشه «بلد» ارائه شد. وی اظهار داشت: امکان استفاده از دستیار صوتی نیز روی این اپلیکیشن بومی فراهم شده و بزودی این دستیار صوتی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی فعالیت خواهدنمود که با عنایت به صدایی که از کامپیوتر تولید می شود، دقت مسیریابی صوتی را بالا می برد. در همین حال خاصیت تغییر زبان در این اپلیکیشن فراهم گشته است و «بلد» زبانهای ترکی، عربی و کردی (به زودی) را نیز پوشش می دهد. میرآرمندهی جمع آوری اطلاعات با خودرو های تصویربرداری و استخراج داده های محلی با یادگیری ماشین همچون استخراج تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مغازه ها با هوش مصنوعی را همچون امکانات این اپلیکیشن عنوان نمود و در مورد ماموریت های آینده اپلیکیشن « بلد» نیز اظهار داشت: بهینه سازی پروسه پیدا کردن و رفت و آمد و تعامل با مکان های فیزیکی در کنار افزودن تصاویر ماهواره ای با تعامل با شرکت های خارجی و نیز جمع آوری تصاویر هوایی با پرواز های پهپاد و نیز تصاویر سه بعدی و اطلاع رسانی از جهت های جغرافیایی روی نقشه همچون امکاناتی است که به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد. وی اظهار داشت: با همکاری با سازمان های مختلف همچون راهنمایی و رانندگی، با استفاده از نقشه می توان دقت ترافیک را بالا برد و منابع ترافیکی را بوسیله هوش مصنوعی افزایش داد. به بیان دیگر بوسیله این فناوری، در آینده می توان به افزایش کیفیت زندگی در شهرهای بزرگ و کلان شهرها کمک کرد. میرآرمندهی با اشاره به اینکه وضعیت حمل و نقل تهران در جایگاهی پایینی در بین کشورهای جهان قرار دارد و دوربین های کنترل ترافیک ما تنها نام هوشمند را یدک کشیده و از هوش ابتدایی بهره می برند، افزود: اما در کشوری مانند چین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و نقشه های مسیریاب موفق به افزایش کیفیت حمل و نقل شده اند. به این معنا که هوش مصنوعی می تواند بدون نیاز به عریض کردن خیابانها و پل زدن روی اتوبانها به کاهش ترافیک و افزایش کیفیت حمل و نقل کمک نماید. وی با اشاره به اینکه نقاط پرمراجعه در این مسیرباب «بلد» چهار برابر گوگل مپ در ایران است و این نقشه بومی بیشتر از ۱۵۰ میلیون مسیر مختلف را پیشنهاد می دهد اشاره کرد: با کنترل هوشمند دوربین های راهنمایی رانندگی و مسیریابی ترکیبی اینترنتی «بلد» می توان بدون راه اندازی اتوبان یا خیابان جدید، کیفیت زندگی شهری را ارتقا داد. میرآرمندهی اظهار داشت: با سازمان راهداری نیز وارد مذاکره شده ایم تا با استفاده از اطلاعات ۱۴۰۰ دوربین جاده ای، ارائه اطلاعات به کاربران را بهبود دهیم. وی در مورد توسعه نسخه IOS این اپلیکیشن نیز اظهار داشت: فعلا تمرکز خودرا روی اندروید داریم و تلاش می نماییم راه پایداری برای سرویس IOS نیز پیدا نماییم اما بزودی نسخه وب این اپلیکیشن راه اندازی می شود.مسیریابی ترکیبی حمل و نقل عمومی با اپلیکیشندر این نشست محمد رازقی مدیر محصول سرویس حمل و نقل عمومی در نقشه و مسیریاب بلد نیز اظهار داشت: در تهران حداقل ۴۰ درصد سفرهای روزانه با استفاده از حمل و نقل عمومی انجام می شود و این رقم طبق سند توسعه شهری به ۷۵ درصد برسد. اما شواهد نشان داده است که به سبب عدم کیفیت حمل و نقل عمومی در سال های اخیر، این عدد تغییر چندانی نداشته است. وی با اشاره به اینکه الان تهران دارای ۷ مترو، ۵۴۷ خط اتوبوس و ۱۲۸۸ خط تاکسی است، اظهار داشت: خطوط اتوبوس ۵۳۰۰ کیلومتر و خطوط تاکسی مسافت ۱۲ هزار کیلومتر را در طول روز طی می کنند. این امر نشان داده است با استفاده از تاکسی و اتوبوس می تواند مسیریابی مناسبی برای حمل و نقل عمومی داشت. اما به سبب مشکلات زیرساختی سیستم حمل و نقل و عدم برنامه ریزی مناسب برای مسیربهینه، مردم کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند. رازقی اظهار داشت: نقشه و مسیریاب بومی «بلد» امکان مسیریابی حمل و نقل عمومی به صورت مرحله به مرحله را برای کاربران فراهم نموده است که این سرویس برای مهرماه امسال و بازگشایی مدارس می تواند به کمک کاهش معضل ترافیک بیاید. بگفته وی، سرویس مسیریابی ترکیبی «بلد»، مسیر بهینه را به کاربران پیشنهاد خواهد داد. این مسیریابی تلفیقی از پیشنهادات استفاده از تاکسی، مترو و اتوبوس برای حمل و نقل عمومی است که با عنایت به تعیین هزینه، زمان سفر، مقدار پیاده روی و تعداد تعویض وسیله نقلیه، بهینه سازی سازی سفر را برای کاربر ممکن می کند. وی اظهار داشت: این سرویس کاملترین پشتیبانی از سیستم حمل و نقل عمومی است که همانطور که در راه یابی خودرو روی نقشه، امکان ارائه اطلاعات مسیر به صورت مرحله به مرحله برای کاربر برقرار است. در حمل و نقل عمومی نیز کاربر می تواند از این امکان استفاده نماید. مدیر محصول نقشه فارسی حمل و نقل عمومی اشاره کرد: تا قبل از این سرویسی مانند «گوگل مپس» تنها نشان دهنده مسیر به کاربر بود اما با ایجاد مسیریابها، امکان استفاده از مسیریابی مرحله به مرحله برای کاربر روی نقشه افزوده شد. الان نیز نقشه «بلد» این امکان را فراهم نموده که مسیریابی به صورت مرحله به مرحله در حمل و نقل عمومی صورت گیرد. بدین سان کاربران می توانند برای رسیدن به مقصد از اطلاعات پیشنهادی نقشه برای مسیرهای تاکسی، مترو و اتوبوس به صورت ترکیبی استفاده کنند. وی امکان جمع سپاری سرویس را نیز از دیگر قابلیت های «بلد» عنوان نمود و اظهار داشت: مقرر است وسایل حمل و نقل جدیدی مانند تاکسی های گردشی یا دوچرخه های اشتراکی هم به این نرم افزار اضافه شود.
منبع: سئو بوی
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، حسام میرآرمندهی موسس نقشه و مسیریاب بومی «بلد» امروز در نشست خبری از توسعه این اپلیکیشن با هدف کاهش ترافیک در کلانشهرها و افزایش رفاه عمومی آگاهی داد. وی با اشاره به اینکه در این اپلیکیشن بومی امکان دریافت اطلاعات و عکس از نقاط پرمراجعه روی نقشه ممکن شده است، اضافه کرد: در نقشه «بلد» امکان مشارکت افراد در اطلاع رسانی مکان ها و نیز استفاده از نقشه آفلاین در صورت عدم پوشش اینترنت فراهم گشته است. میرآرمندهی به امکانات این اپلیکیشن بومی در اضافه کردن مناطق پرخطر در شرایط بحران اشاره نمود و اظهار داشت: برای مثال فروردین امسال با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، با اضافه کردن مناطق پرخطر تهران در زمینه سیل اطلاع رسانی های مناسبی روی نقشه «بلد» ارائه شد. وی اظهار داشت: امکان استفاده از دستیار صوتی نیز روی این اپلیکیشن بومی فراهم شده و بزودی این دستیار صوتی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی فعالیت خواهدنمود که با عنایت به صدایی که از کامپیوتر تولید می شود، دقت مسیریابی صوتی را بالا می برد. در همین حال خاصیت تغییر زبان در این اپلیکیشن فراهم گشته است و «بلد» زبانهای ترکی، عربی و کردی (به زودی) را نیز پوشش می دهد. میرآرمندهی جمع آوری اطلاعات با خودرو های تصویربرداری و استخراج داده های محلی با یادگیری ماشین همچون استخراج تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مغازه ها با هوش مصنوعی را همچون امکانات این اپلیکیشن عنوان نمود و در مورد ماموریت های آینده اپلیکیشن « بلد» نیز اظهار داشت: بهینه سازی پروسه پیدا کردن و رفت و آمد و تعامل با مکان های فیزیکی در کنار افزودن تصاویر ماهواره ای با تعامل با شرکت های خارجی و نیز جمع آوری تصاویر هوایی با پرواز های پهپاد و نیز تصاویر سه بعدی و اطلاع رسانی از جهت های جغرافیایی روی نقشه همچون امکاناتی است که به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد. وی اظهار داشت: با همکاری با سازمان های مختلف همچون راهنمایی و رانندگی، با استفاده از نقشه می توان دقت ترافیک را بالا برد و منابع ترافیکی را بوسیله هوش مصنوعی افزایش داد. به بیان دیگر بوسیله این فناوری، در آینده می توان به افزایش کیفیت زندگی در شهرهای بزرگ و کلان شهرها کمک کرد. میرآرمندهی با اشاره به اینکه وضعیت حمل و نقل تهران در جایگاهی پایینی در بین کشورهای جهان قرار دارد و دوربین های کنترل ترافیک ما تنها نام هوشمند را یدک کشیده و از هوش ابتدایی بهره می برند، افزود: اما در کشوری مانند چین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و نقشه های مسیریاب موفق به افزایش کیفیت حمل و نقل شده اند. به این معنا که هوش مصنوعی می تواند بدون نیاز به عریض کردن خیابانها و پل زدن روی اتوبانها به کاهش ترافیک و افزایش کیفیت حمل و نقل کمک نماید. وی با اشاره به اینکه نقاط پرمراجعه در این مسیرباب «بلد» چهار برابر گوگل مپ در ایران است و این نقشه بومی بیشتر از ۱۵۰ میلیون مسیر مختلف را پیشنهاد می دهد اشاره کرد: با کنترل هوشمند دوربین های راهنمایی رانندگی و مسیریابی ترکیبی اینترنتی «بلد» می توان بدون راه اندازی اتوبان یا خیابان جدید، کیفیت زندگی شهری را ارتقا داد. میرآرمندهی اظهار داشت: با سازمان راهداری نیز وارد مذاکره شده ایم تا با استفاده از اطلاعات ۱۴۰۰ دوربین جاده ای، ارائه اطلاعات به کاربران را بهبود دهیم. وی در مورد توسعه نسخه IOS این اپلیکیشن نیز اظهار داشت: فعلا تمرکز خودرا روی اندروید داریم و تلاش می نماییم راه پایداری برای سرویس IOS نیز پیدا نماییم اما بزودی نسخه وب این اپلیکیشن راه اندازی می شود.مسیریابی ترکیبی حمل و نقل عمومی با اپلیکیشندر این نشست محمد رازقی مدیر محصول سرویس حمل و نقل عمومی در نقشه و مسیریاب بلد نیز اظهار داشت: در تهران حداقل ۴۰ درصد سفرهای روزانه با استفاده از حمل و نقل عمومی انجام می شود و این رقم طبق سند توسعه شهری به ۷۵ درصد برسد. اما شواهد نشان داده است که به سبب عدم کیفیت حمل و نقل عمومی در سال های اخیر، این عدد تغییر چندانی نداشته است. وی با اشاره به اینکه الان تهران دارای ۷ مترو، ۵۴۷ خط اتوبوس و ۱۲۸۸ خط تاکسی است، اظهار داشت: خطوط اتوبوس ۵۳۰۰ کیلومتر و خطوط تاکسی مسافت ۱۲ هزار کیلومتر را در طول روز طی می کنند. این امر نشان داده است با استفاده از تاکسی و اتوبوس می تواند مسیریابی مناسبی برای حمل و نقل عمومی داشت. اما به سبب مشکلات زیرساختی سیستم حمل و نقل و عدم برنامه ریزی مناسب برای مسیربهینه، مردم کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند. رازقی اظهار داشت: نقشه و مسیریاب بومی «بلد» امکان مسیریابی حمل و نقل عمومی به صورت مرحله به مرحله را برای کاربران فراهم نموده است که این سرویس برای مهرماه امسال و بازگشایی مدارس می تواند به کمک کاهش معضل ترافیک بیاید. بگفته وی، سرویس مسیریابی ترکیبی «بلد»، مسیر بهینه را به کاربران پیشنهاد خواهد داد. این مسیریابی تلفیقی از پیشنهادات استفاده از تاکسی، مترو و اتوبوس برای حمل و نقل عمومی است که با عنایت به تعیین هزینه، زمان سفر، مقدار پیاده روی و تعداد تعویض وسیله نقلیه، بهینه سازی سازی سفر را برای کاربر ممکن می کند. وی اظهار داشت: این سرویس کاملترین پشتیبانی از سیستم حمل و نقل عمومی است که همانطور که در راه یابی خودرو روی نقشه، امکان ارائه اطلاعات مسیر به صورت مرحله به مرحله برای کاربر برقرار است. در حمل و نقل عمومی نیز کاربر می تواند از این امکان استفاده نماید. مدیر محصول نقشه فارسی حمل و نقل عمومی اشاره کرد: تا قبل از این سرویسی مانند «گوگل مپس» تنها نشان دهنده مسیر به کاربر بود اما با ایجاد مسیریابها، امکان استفاده از مسیریابی مرحله به مرحله برای کاربر روی نقشه افزوده شد. الان نیز نقشه «بلد» این امکان را فراهم نموده که مسیریابی به صورت مرحله به مرحله در حمل و نقل عمومی صورت گیرد. بدین سان کاربران می توانند برای رسیدن به مقصد از اطلاعات پیشنهادی نقشه برای مسیرهای تاکسی، مترو و اتوبوس به صورت ترکیبی استفاده کنند. وی امکان جمع سپاری سرویس را نیز از دیگر قابلیت های «بلد» عنوان نمود و اظهار داشت: مقرر است وسایل حمل و نقل جدیدی مانند تاکسی های گردشی یا دوچرخه های اشتراکی هم به این نرم افزار اضافه شود.
منبع: سئو بوی