به گزارش سئو بوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تعداد زیادی از مردم به علت این که از ابزارهای دور زدن فیلترینگ استفاده می نمایند و کیفیت آنها نامناسب است، از وضعیت شبکه شکایت دارند، چونکه مبحث فیلترینگ اثر جدی روی نارضایتی کاربران داشته است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه سنجش شاخصهای کیفیت شبکه ملی اطلاعات (فرادید)، با اشاره به تاثیر فیلترشکن ها بر کیفیت شبکه اینترنت بیان کرد: میان شاخصهای کیفی شبکه و تجربه کاربران فاصله عمیقی وجود دارد.
وی افزود: وقتی به لحاظ فنی شاخصهای شبکه را نگاه می نماییم، سنجه های شبکه نشان داده است که شبکه در وضعیت مناسبی قرار دارد، اما وقتی شکایت های مردم همان QoE یا تجربه کاربران است را می بینیم و از تحلیل تماس هایشان در کال سنترها و سامانه ۱۹۵ متوجه می شویم که تعداد زیادی از مردم به علت این که از ابزارهای دور زدن فیلترینگ استفاده می نمایند و کیفیت آنها نامناسب است، از وضعیت شبکه شکایت دارند، چونکه مبحث فیلترینگ اثر جدی بر کیفیت شبکه گذاشته و نارضایتی کاربران را سبب شده که باید برای آن فکری کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که راه اندازی سامانه کیفیت شبکه در حوزه زیرساخت چه تاثیری بر بهبود خدمات آنها داشته، اظهار نمود: وضعیت کیفیت شبکه زیرساخت و خسارتی که به علت قطعی به اپراتورها می دهد، کاملاً مشخص است و سامانه اندازه گیری کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت هم بسیار موثر بود و سبب ثبات شبکه شده است و اگر آن اقدام موثر نبود، الان برای بهبود شبکه دسترسی این سامانه را راه اندازی نمی کردیم.
آذری جهرمی افزود: این که کاربر این سامانه مقرر است مردم باشند که شاید اصطلاحات تخصصی برایشان مناسب نباشد، حرف درستی است که پس از رونمایی سامانه به صورت عمومی شاهد خواهید بود که شاخص ها برای کاربر نهایی به صورت رضایت و عدم رضایت نشان داده می شود.
وی همینطور در پاسخ به این سؤال که وضعیت بررسی اپراتورهای ثابت و سیار در این سامانه چگونه است، اظهار داشت: هر یک از اپراتورها برای کاربری های مختلفی مناسبند. برای مثال اگر می خواهید بازی کنید، استفاده از سرویس های سیمی بهتر است و یا برای دانلود، اپراتورهای سیار بهتر هستند. در این سامانه، ابزارها بنا به نیاز کاربران تنظیم شده است و آنها می توانند اطلاعات را ببینند و بر مبنای آن اپراتور مورد نظر خویش را انتخاب کنند.



You may also like