به گزارش سئو بوی محصولات و سرویس های مختلفی از جانب بزرگترین شرکت های فعال در حوزه فناوری عرضه می شود که هر کدام با استقبال متفاوتی در جهان روبه رو می شوند و بدین ترتیب میزان درآمدزایی آنها هم متفاوت خواهد بود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، خیلی از شرکت های توسعه دهنده محصولات تکنولوژی بخش بزرگی از درآمدهای خودرا از محصولات معروف و محبوب خود به دست می آورند و سایر سرویس ها و محصولات آنها سهم کوچکی در افزایش درآمدزایی و سودآوری آنها دارند.
طبق اعلام وب سایت visualcapitalist، این گزارش که به میزان درآمد و سهم محصولات مختلف توسعه داده شده توسط غول های تکنولوژی در جهان همچون اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، مایکروسافت، آمازون و فیسبوک می پردازد، برمبنای اطلاعات و آمارهای مربوط به سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی است که بگفته کارشناسان و تحلیلگران، با گذشت زمان همچنان اطلاعات آماری نشان داده است که سهم هر یک از محصولات در افزایش درآمدهای حاصل از توسعه و فروش شرکت های مذکور تغییر چندانی نداشته است و تقریباً ثابت باقی مانده است.
در زیر به سهم هر یک از محصولات و سرویس های ارائه شده توسط بزرگترین شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی در جهان در میزان درآمد و سودآوری آنها خواهیم پرداخت:
اپل
گوشیهای هوشمند آیفون: ۶۳ درصد
تبلت های آیپد: ۱۰ درصد
لپ تاپ های مک بوک: ۱۱ درصد
سرویس و خدمات: ۱۱ درصد
سایر محصولات: ۵ درصد


آلفابت (شرکت مادر گوگل)
تبلیغات در پلت فرم یوتیوب و Google Ads: ۸۸ درصد
سایر محصولات شامل سیستم عامل اندروید، گوشیهای هوشمند پیکسل و فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور: ۱۱ درصد
سایر محصولات همچون Verily، nest، capital G، Google fiber و Colico: ۱ درصد


مایکروسافت
برنامه های مایکروسافت آفیس: ۲۸ درصد
سرورهای سیستم عامل ویندوز و مایکروسافت آژور: ۲۲ درصد
کنسول های بازی ایکس باکس: ۱۱ درصد
سیستم عامل ویندوز: ۹ درصد
تبلیغات در پلت فرم های بینگ و Microsoft advertising: ۷ درصد
محصولات مایکروسافت سرفیس: ۵ درصد
سایر: ۱۸ درصد


آمازون
فروشگاه آنلاین و اینترنتی محصولات در آمازون: ۷۲ درصد
رسانه های مبتنی بر پلت فرم آمازون: ۱۸ درصد
آمازون وب سرویس: ۹ درصد
سایر: ۱ درصد


فیس بوک
تبلیغات در پلت فرم فیس بوک: ۹۷ درصد
سایر: ۳ درصد





You may also like