سئو بوی: وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در ارتباط با تحقق اهداف و وظایف وزارتخانه در ارتباط با بند پ ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات بیان کرد: تابحال حدود ۱۵ هزار خانه بهداشت روستایی به همراه بهیاری ها و بخشداری های روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه علنی نوبت بامداد امروز مجلس در پاسخ به سوال محمود نگهبان در ارتباط با علت عدم تحقق موارد مندرج در بند ط ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات بیان کرد: در بحث وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات چهار بخش فراهم آوری زیرساخت های لازم برای برقراری ارتباط الکترونیک، کشاورزی، آموزش و اتصال بهیاری ها به اینترنت مطرح است. به لحاظ فراهم سازی زیرساخت های خدمات الکترونیک امروز حدود ۱۵ هزار خانه بهداشت روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و ۱۳۴۶ خانه بهداشت دیگر آماده اتصال بوده که در حال انجام هماهنگی های لازم با وزارت بهداشت هستیم و در مجموع ۱۸۴۸ روستا تحت پوشش نیستند که باید نسبت به اتصال آنها اقدام گردد. تمام روستاهایی که خانه بهداشت آنان به شبکه ملی متصل است، بهیاری ها و بخشداری های آنها نیز به شبکه متصل شده است.
ایشان سپس با اشاره به وظیفه وزارت ارتباطات در بخش آموزش بیان کرد: در برنامه ششم توسعه هوشمندسازی مدارس در روستاها مورد تاکید قرار گرفته است و الان از ۱۰۶ هزار مدرسه شخصی و روستایی افزون بر تعهد برنامه ششم توسعه که فقط بر هوشمندسازی مدارس شهرها و روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار تاکید داشت همه ۱۰۶ هزار مدرسه در حال اتصال شبکه ملی اطلاعات و هوشمندسازی هستند. حالا در حال نهایی شدن این مساله از طرف وزارت آموزش و پرورش هستیم و مقداری کارهای بین بخشی سبب شده تا با تأخیر روبرو شود.
وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد: در بخش کشاورزی تمام خانه های کشاورزی روستاها مطابق با برنامه ششم توسعه در حال دستیابی به اینترنت هستند. مشکلی که حالا وجود دارد هماهنگی های بین دستگاهی است که نقش نظارتی می تواند در رفع آنها مؤثر باشد.
ایشان سپس با اشاره به برنامه های وزارتخانه در ارتباط با توسعه ارتباط روستایی بیان کرد: بنده به استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و بوشهر سفر کرده ام و مشکلات آنها را از نزدیک دیده ام اما بنده بعنوان یک مسئول مجبور به تبعیض مثبت به سمت مناطق اهل سنت بودم. زمانی که آمار توسعه ارتباط روستایی و اتصال ۷۲۰۰ روستا به شبکه ملی ارتباطات منتشر گردید سوالات مختلفی بوسیله مردم کردستان در شبکه های اجتماعی که مهمترین راه ارتباط مسئولان با مردم است عنوان شد و مردم کردستان معترض بودند که در حوزه توسعه ارتباط روستایی در کردستان آنچه که باید اتفاق نیفتاده است و این مساله را به اهل سنت انتصاب داده اند.
ایشان سپس اشاره کرد: بنده با معاونین خود در کردستان حضور یافته و دلیل عقب افتادگی استان را توضیح دادم. در سیستان و بلوچستان با راه اندازی یک دکل ارتباط می توان ۱۲ روستا را تحت پوشش قرار داد اما در کردستان به ازای هر روستا به یک دکل نیاز داریم. چونکه فیبر نوری مدت هاست که در کردستان توسعه داده نشده است.
ایشان سپس با تاکید بر تلاش وزارتخانه جهت استفاده از تمام ظرفیت ها به منظور توسعه ارتباط روستایی بیان کرد: اینکه گفته می شود درباب توسعه ارتباط روستایی آمارها با واقعیت متفاوت می باشد می توان اظهار داشت که این مساله قابل ارزیابی است و می توان از روستاهایی که وزارتخانه اعلام نموده است توسعه ارتباط روستایی در آنها انجام شده است سوال کرد که آیا از امکانات آن نیز بهره مند شده اند. اینکه حالا مردم بعد از برقراری اینترنت نسل سوم در بعضی مناطق انتظار نسل چهارم اینترنت را دارند مطالبه صحیحی است و وزارتخانه تلاش خودرا با بهره گیری از ظرفیت ها در این زمینه خواهدنمود.
او در آخر اظهار داشت: تابحال ۴۹۰۰ کیلومتر فیبر نوری به استان های متفاوت برای توسعه زیرساخت های ارتباط روستایی ابلاغ گردیده است و بطور کلی از ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار که در برنامه ششم توسعه وزارتخانه مکلف شده است ۹۰ درصد آنها را توسعه ارتباطی دهد ۷۲ درصد توسعه ارتباطی محقق شده است.




منبع:

You may also like