به گزارش سئو بوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: برنامه ویژه ای برای ۵۰۰ روستای محروم از پوشش تلفن همراه داریم و تا آخر سالجاری ۵۰ درصد این روستاها به شبکه ملی ارتباط متصل شوند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی پس از ظهر امروز چهارشنبه (۲۲ خرداد ماه) در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار نمود: کردستان ظرفیت های فراوان در حوزه کشاورزی گردشگری و به خصوص نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده دارد.
وی ادامه داد: پروژه های انجام شده پارسال بیشتر در جهت جبران عقب ماندگی استان بوده است که خوشبختانه امروز هر ۳۰ شهر کردستان به اینترنت نسل ۳ و ۴ و FTTH متصل شده اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ۲۲۰ میلیارد تومان پارسال برای دسترسی به شبکه در کردستان هزینه شده است خاطرنشان کرد: نقشه ای که در فضای مجازی پخش گردید مربوط به مناطق روستایی بوده که البته به توجیه آن نمی پردازم، بلکه باید کمبودها را در این عرصه درک شود.
وی با اشاره به اینکه ۸۹۰ روستای استان کردستان تحت پوشش خدمات تلفن های همراه هستند عنوان کرد: ۵۰۰ روستای کردستان هیچ دسترسی به تلفن همراه ندارند پس قطعا به اینترنت نسل جدید هم دسترسی نخواهند داشت.
آذری جهرمی افزود: دلیل این کم توجهی به استان کردستان نیست بلکه شرایط توپوگرافی خاص استان شرایط خدمت رسانی را دشوارتر کرده است.
وی تصریح کرد: در مناطق هموار به ازای هر ۱۰ روستا یک دکل تأسیس می شود که به علت توپوگرافی کردستان تقریباً هر روستا به یک دکل ارتباطی نیازمند است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ۲۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری برای توسعه ارتباطات پرسرعت روستای در دست اجراست که بخش عمده آن هم تکمیل شده است.
وی با اشاره به اینکه کردستانی ها حق دارند از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردار شوند اظهار نمود: ۳۶۵ GSM با تکنولوژی قدیمی روستایی طی ۶ ماه گذشته نوسازی شده و در به اپراتور همراه اول متصل شده اند.
آذری جهرمی اضافه کرد: ۱۲ سایت، به اینترنت نسل ۳ و ۴ تبدیل گشته که ۲۴ روستا در همین دو هفته گذشته به شبکه اینترنت پرسرعت متصل گردیده اند.
وی با اشاره به اینکه ۹۸ روستا در چند هفته گذشته توسط شرکت های وب به اینترنت پرسرعت متصل شده اند خاطرنشان کرد: پروژه اصلی در کردستان را شرکت ایرانسل در با تأسیس ۱۰۰ سایت دکل مخابراتی در اختیار دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت تکمیل مرکز داده های استان کردستان و ۱۹۵ کیلومتر شبکه فیبرنوری قبل از سفر رئیس جمهور در شهریور ماه عنوان کرد: برنامه ویژه ای برای ۵۰۰ روستای محروم از پوشش تلفن همراه داریم و تا آخر سال جاری ۵۰ درصد این روستاها به شبکه ملی ارتباط متصل شوند.
وی از استفاده از نیروهای بومی استان ها، خانم ها و جوانان در پست های مدیریتی استقبال کرد و خاطرنشان کرد: از ظرفیت های نیروهای انسانی استانی و اهل سنت در پست های مدیریتی هم بهره خواهیم برد.



You may also like