سئو بوی: آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید امکانات لازم برای تسهیل دسترسی و ورود به فضای مجازی ملی از طرف دستگاه های ذی ربط فراهم گردد، تاکید کرد: فضای مجازی قابل حذف نیست و ابزاری است که می توان از آن استفاده های مثبت فراوان کرد اما در عین حال جنبه های منفی آن باز زیاد است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با معاون فضای مجازی وزیر ارتباطات، با بیان این که فضای مجازی قابل حذف نیست، اظهار داشت: فضای مجازی ابزاری است که می توان از آن استفاده های مثبت فراوان کرد اما در عین حال جنبه های منفی آن باز زیاد است.
او اشاره کرد: متأسفانه هم اکنون آثار منفی فضای مجازی بر آثار مثبت آن غلبه دارد؛ این مساله تحلیل نیست بلکه مبتنی بر آمار موثقی است که مسئولان ذی ربط نمایش کرده اند که نشان داده است چه جرایم و کلاهبرداری ها و مفاسد اخلاقی و سو ءاستفاده های اقتصادی در این فضا صورت می گیرد.
این مرجع تقلید با بیان این که فضای مجازی برای ما یک مسأله حیاتی می باشد و نباید در این خصوص انفعالی برخورد کرد، اشاره کرد: ما به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اخلاقی در این حوزه گرفتار خسارت شده ایم و اگر بی تفاوت باشیم، باز هم امکان تکرار دارد.
وی تاکید کرد: نباید چشم روی هم بگذاریم، باید مضار و منافع را ببینیم و بعد تصمیم بگیریم.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: در خبرها آمده بود که روسیه برای خودش یک فضای مجازی ملی درست کرده؛ اگر دیگران می توانند این کار را بکنند، چرا ما نتوانیم؟
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تصریح کرد: باید امکانات لازم برای تسهیل دسترسی و ورود به فضای مجازی ملی از طرف دستگاه های ذی ربط فراهم گردد.
او تاکید کرد: حل مشکل فضای مجازی تنها در حیطه مسئولیت و وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست. باید نهادها و سازمان های دیگر هم همکاری کنند تا این مسأله به سامان برسد.
وی افزود: اصلاح و ساماندهی فضای مجازی خواسته رهبر بزرگوار انقلاب، مراجع معظم تقلید، بزرگان و دلسوزان است؛ اگر امروز اقدام گردد از فردا بهتر است. بی توجهی به این مهم خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: متأسفانه برای اصلاح فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برخی مسئولان و دستگاه ها همکاری نمی کنند و یا همکاریشان ضعیف است. امیدواریم نسبت به این مساله حیاتی احساس مسئولیت کنند و با عزمی راسخ گام بردارند تا مساله کاملاً حل شود.




منبع:

You may also like