به گزارش سئو بوی کنگره بین المللی سیستم های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده با حضور وزیر ارتباطات از تاریخ سوم تا پنجم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می گردد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، از گذشته تا کنون، همواره پیش بینی آینده آرزوی بشر بوده تا بتواند تصمیمات درستی اتخاذ کند، امروزه دانش و فناوری مرتبط به حوزه تحلیل کلان داده و انجام محاسبات آن در بستر سیستم های محاسباتی کلان مقیاس این رؤیای دیرینه را به حقیقت نزدیک می کند. روند تاثیرگذاری تحلیل کلان داده ها در زندگی بشر به شدت در حال رشد است، بطوری که داده و دانش حاصل از تحلیل آن برای صاحبان آنها ارزش به حساب می آید. متخصصان و صاحبنظران معتقدند که یادگیری ماشین، اینترنت اشیا، آنالیزهای پیشگویانه و سیستم های محاسباتی تاثیر بسیاری بر سرعت بخشی بر این روند در سال های پیش رو خواهد گذاشت. بنابراین نیاز به ایجاد هم افزایی و مشارکت محققان و صاحبان صنایع در این عرصه امری ضروری می باشد که دانشگاه خوارزمی در همین راستا میزبانی کنگره بین المللی سیستم های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده (TopHPC) را در کشور برعهده گرفته است.
میزبانی کنگره بین المللی سیستم های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده (TopHPC) در ایران با پشتوانه ۲۶ ساله در اتحادیه اروپا با هدف گردهم آوردن دغدغه مندان در این عرصه و مطرح شدن دستاوردها و مسائل باز در جهت گسترش همکاریهای مشترک و منتفع شدن همه شرکت کنندگان علمی، صنعتی و دولتی است که ۳ تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار می شود.
تحلیل کلان داده ها، محاسبات کوانتوامی و ابری، اینترنت اشیاء، سیستم های محاسباتی و کلان داده ها در سلامت و بهداشت و درمان و… از محورهای هم اندیشی در این کنگره است.
سخنرانان بین المللی کنگره TopHPC2019، صاحبنظران و محققان حوزه های کلان داده ها و سیستم های محاسباتی کلان مقیاس از آمریکا، کانادا، سوئد، ایتالیا، هنگ کنگ، روسیه، آلمان، فرانسه، هلند و اتریش هستند. همینطور در این کنگره مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اندیشمندان داخلی سخنرانی خواهند داشت.
بر مبنای اعلام دانشگاه خوارزمی، در جهت تامین ابعاد صنعتی و کاربردی کنگره، کارگاه های تخصصی و عملیاتی در مورد مباحث کلان داده ها و سیستم های محاسباتی کلان مقیاس در حوزه های مختلف مانند بانکداری، نفت و گاز، صنعت و غیره طراحی شده است که توسط متخصصینی از اسپانیا، لهستان، فرانسه، آلمان و ایران برگزار می شود. همینطور در جنب کنگره نمایشگاه تخصصی شرکتهای دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکت های فعال در حوزه تحلیل داده و سیستم های رایانشی حضور خواهند داشت تا محصولات و خدمات خویش را ارائه نمایند.



You may also like