سئو بوی: هواوی بر خلاف تنازعات و کشمکش های فراوانی که با دولت آمریکا پیدا دارد، اهتمام دارد که مودم های ۵G خودرا به شرکت اپل بفروشد و این شرکت آمریکایی را تبدیل به یکی از بزرگترین مشتریان خود کند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، یکی از جنجال برانگیزترین اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۸ میلادی رخ داد، بدون شک تلاش دولت ایالات متحده آمریکا برای تحریم و ممنوعیت استفاده از گوشیهای هوشمند و تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت چینی هواوی بود.
ماجرا از اوایل سال قبل میلادی شروع شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام نمود که گوشیهای هوشمند ساخت شرکت های چینی نظیر هواوی و زدتی ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می دهد تا مقابل ایالات متحده از آنها استفاده نماید.
اگرچه دولت چین و شرکت های هواوی و زدتی ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده اند، اما بنظر می رسد که آمریکایی ها به کوشش برای پیشگیری از فعالیت آنها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می دهند.
حالا بنظر می رسد که هواوی تصمیم گرفته است بر خلاف آنچه تمامی تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری انتظار دارند، چیپ ست مودم ۵G خودرا در اختیار شرکت آمریکایی اپل قرار دهد و بدین ترتیب ضربه بزرگ و مهلکی به اقدامات خصمانه و بازی سیاسی که دولت آمریکا مقابل این غول تکنولوژی چینی راه انداخته است، وارد کند.
هواوی بدون شک یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی است که در زمینه راه اندازی و برقراری شبکه اینترنت ۵G در جهان فعالیت های گسترده و تأثیرگذاری انجام داده و با شرکت های مخابراتی بزرگی در سراسر جهان به منظور برقراری نسل پنجم شبکه اینترنت همراه ۵G همکاری کرده است.
با اینکه نزدیک به یک سال است که رابطه میان شرکت چینی هواوی با شرکت های آمریکایی تحت تأثیر سیاست های خصمانه و بازی های سیاسی دونالد ترامپ، تیره و تار شده است اما با این وجود هواوی می خواهد که چیپ ست های مودم ۵G خودرا به اپل بفروشد تا بدین ترتیب بتواند این غول تکنولوژی آمریکایی را تبدیل به بزرگترین مشتری خود کرده و با این کار مشت بزرگی به دهان سیاست مداران آمریکایی که وضعیت درآمدزایی و سودآوری هواوی را نشانه گرفته اند، بزند.
به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، هواوی امیدوار است که با این تصمیم قادر خواهد بود مشکلات و مسائل پیش روی خودرا برطرف کند و فروش مودم های ۵G و همکاری با اپل کلید حل مشکلاتش شود.
انتشار این گزارش های انتشار یافته در وب سایت engadget به تنهایی می تواند بسیاری دیگر از شرکت های رقیبی که قصد فروش مودم های ۵G به اپل را داشته اند، نگران کند چراکه امکان دارد اپل با وجود مشکلاتی که در سر راه همکاری با هواوی وجود دارد، همچنان ترجیح دهد از این شرکت مودم های ۵G محصولات خودرا تأمین کند.
از طرفی دیگر، اپل باز بنظر می رسد که منتظر تأمین کننده قبلی خود یعنی شرکت اینتل مانده است تا چیپ ست مودم های ۵G موردنیاز اپل را تولید و تأمین کند که البته طبق گزارش های منتشره احتمال دارد این مودم ها تا سال ۲۰۲۰ میلادی به مرحله تولید و همین طور به دست اپل نرسند و همین امر باز احتمال آنکه اپل مجبور شود از هواوی مودم های ۵G خریداری و با آن همکاری کند، را تقویت می کند.



You may also like