به گزارش سئو بوی مارک زوکربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک اخیرا با انتشار یک پست از عملکرد این شرکت برای مدیریت رسوایی های اطلاعاتی و ارتقای امنیت این پلتفرم اعلام رضایت و خشنودی کرده است.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، با اینکه اخبار و گزارش های زیادی در خصوص رسوایی های اطلاعاتی پی در پی در شبکه اجتماعی فیسبوک که منجر به سرقت و افشای میلیون ها نفر از کاربران و اعضای فیسبوک شد، انتشار یافته و نام و آوازه و محبوبیت این شبکه اجتماعی را به چالش کشانده و امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربرانش را به شدت زیر سوال برده است، مارک زوکربرگ، موسس و مدیرعامل این شرکت اخیرا با انتشار پستی در صفحه کاربری شخصی خود خاطرنشان کرده است که از عملکرد فیسبوک به منظور ارتقای سطح امنیت سایبری، حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش و برون رفت از بحران رسوایی های پی در پی اطلاعاتی این شبکه اجتماعی در طول یک سال اخیر رضایت داشته و به شبکه اجتماعی توسعه داده شده خود می بالد.

تقریبا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکه اجتماعی فیسبوک درگیر بزرگ ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد، چراکه اخبار بسیاری در خصوص همکاری فیسبوک با یک موسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیس بوکی منتشر گردید. گزارش های منتشره نشان می داد که اطلاعات بیشتر از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است.

پس از آنکه وب سایت ها و رسانه های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیسبوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیسبوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.

این شبکه اجتماعی به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به گونه ای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف مبادرت به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیسبوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده اند.

کاربران و کارشناسان متعددی بعد از این اظهارات مارک زوکربرگ راجع به خشنودی و رضایت از عملکرد فیسبوک در مورد مدیریت رسوایی های اخیر در طول یک سال قبل و همینطور ارتقای سطح امنیت سایبری آن به شدت انتقاد کرده و اظهار خشنودی موسس و مدیرعامل فیسبوک از عملکرد این شبکه اجتماعی را لطیفه ای خنده دار توصیف و تشریح کرده اند.




You may also like