سئو بوی: به نظر می آید که روسیه می خواهد قوانین محدودکننده و سخت گیرانه بیشتری را برای فعالیت غول های تکنولوژی نظیر گوگل و فیسبوک وضع کند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، از آنجایی که غول های تکنولوژی همچون گوگل، فیسبوک و توییتر در یکی دو سال اخیر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده و توسط نهادهای نظارتی و دولتی بسیاری به شدت تحت فشار قرار گرفتند، حالا به نظر می آید که این دفعه روسیه می خواهد اهرم فشار بیشتری را بر شرکت های فعال در حوزه فناوری و شبکه های اجتماعی وارد کند تا بدین ترتیب بتواند نظارت و کنترل بیشتری بر محتوای منتشرشده بر پلت فرم شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های پیام رسان و به صورت کلی فعالیت شرکت های تکنولوژی داشته باشد.
به قول سه نفر از منابع آگاه، این قوانین و مقررات سخت گیرانه به تایید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و اعضای مربوطه کابینه دولت وی باز رسیده است و مقرر است در ماه های آتی اجرایی و اعمال شود.
البته این در شرایطی است که در سال های اخیر، روسیه و نهادهای نظارتی و رگولاتوری در این کشور به شدت بر روی فعالیت شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی نظارت کرده و قوانین محدودکننده و سخت گیرانه ای را برای آنها وضع کرده اند. به عنوان مثال، به موتورهای جستجوگری همچون گوگل بارها آگهی داده بود که بعضی از نتایج جستجو را برای کاربران و مخاطبان به نمایش نگذارد، از اپلیکیشن های پیام رسان نظیر تلگرام درخواست نمود که اطلاعات رمزنگاری شده کاربران را که بر روی سرورهای آن ذخیره سازی شده بود، تحویل نهادهای امنیتی این کشور بدهد و سایر شبکه های اجتماعی فعال در این کشور باز موظف شدند که اطلاعات کاربرانشان را بر روی سرورهای این کشور ذخیره سازی کنند تا در صورت لزوم، نهادهای امنیتی و قضایی به انها دسترسی داشته باشند.
طبق گزارش وب سایت the star، روسیه و چین همواره دو کشور پیشتاز در عرصه محدودکردن فضای آزاد و باز اینترنت و شبکه های اجتماعی به شمار می روند که همیشه میزبان اعمال قوانین به شدت سخت گیرانه ای برای فعالیت شرکت های تکنولوژی بوده اند.
تابحال هیچ یک از نمایندگان شرکت های گوگل، فیسبوک و تلگرام درباب سوال گزارشگران در خصوص اجرایی شدن مقررات سخت گیرانه واکنش و پاسخی نداده اند.





You may also like