سئو بوی: درصورتی که سیم کارت دیگری در گوشی شما قرار گرفته و به نام تان نباشد، امکان دارد پیام هایی در خصوص ضرورت ثبت سیم کارت به گوشی شما ارسال شود که برای اطمینان از این سوژه باید به سامانه ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بازگشت کنید.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، ارزان بودن سیم کارت ها گاهی سبب شده تا افراد در نگهداری سیم کارت ها دقت لازم را نداشته و به دنبال آن چندین سیم کارت داشته باشند، در حالیکه نمی دانند که این سیم کارت ها کجا و در دسترس چه کسی است. عدم دقت در نگهداری سیم کارت امکان دارد موجب شود این سیم کارت در دسترس افراد سودجو قرار گیرد و آنها با فعال کردن سیم کارت، در شبکه های اجتماعی عضو شده و به فعالیت های مجرمانه اقدام نمایند.
از طرفی درصورت هرگونه احداث مزاحمت از راه سیم کارت و یا ارتکاب اعمال مجرمانه، این مالک سیم کارت است که در وهله ی اول باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد، چونکه قانون وی را دارنده سیم کارت می شناسد؛ هرچند پس از بررسی های فنی می توان مشخص کرد که این تماس از طرف وی صورت نگرفته است، اما قانون در ابتدا مالک سیم کارت را می خواهد و وی باید پاسخ گوی محاکم قضایی و شاکی باشد تا بعد که مجرم اصلی شناسایی شود.
بنا بر این به دارندگان سیم کارت ها سفارش شده حتما در نگهداری سیم کارت های خود دقت لازم را داشته باشند و سیم کارت هایی را که نیاز ندارند، حتما از راه اپراتور مربوطه غیرفعال کنند و به هیچ وجه سیم کارت تلفن همراه خودرا در اختیار دیگران قرار ندهند، چونکه هرگونه استفاده خلاف قانون، عواقب آن بر عهده مالک اصلی سیم کارت بوده و وی مقصر شناخته خواهد شد.
هنگام خرید و فروش سیم کارت توسط کاربر، درصورتی که وی قبل از این، شماره تلفن خودرا در سامانه وارد کرده باشد، خرید سیم کارت از راه پیامک به او اطلاع داده می شود. اما بعضی از کاربران این سوژه را مطرح نمودند که پیامک هایی برای آنها ارسال شده که از خرید و فروش سیم کارت با کد ملی آنها خبر می دهند، در صورتیکه خودشان به خرید و فروش اقدام نکرده اند.
اگر چنین اتفاقی برای شما رخ داد، باید با بازگشت به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین، از سیم کارت هایی که به نام شماست، باخبر شوید. اگر سیم کارتی که در این سامانه وجود داشت، توسط شما خریداری نشده، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه نموده و با نمایش کارت ملی از خطوطی که امکان دارد بدون اطلاعتان با کد ملی شما ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم کارت ها اقدام کنید.
اما درصورتی که در این سامانه سیم کارتی غیر از سیم کارت هایی که به نام شماست وجود ندارد، با این وجود هم چنان پیامک هایی در خصوص خرید و فروش سیم کارت با کد ملی دریافت می کنید، امکان دارد این خرید و فروش توسط صاحب سیم کارت دوم گوشی شما انجام شده باشد. درواقع گوشیهای دوسیم کارته این قابلیت را دارند که از هر دو سیم کارت واردشده پیامک دریافت نمایند و این سوژه می تواند این شک را در کاربر احداث کند که سیم کارت اشتباهی به نام او ثبت شده است.
بدین سبب اگر پیامی دریافت کردید در خصوص این که سیم کارتی با کد ملی شما ثبت شده است، اما خودتان سیم کارتی را دریافت نکرده باشید، ابتدا باید به سامانه ی رگولاتوری بازگشت کنید؛ اگر شماره سیم کارتی که پیامک آن برای شما فرستاده شده است به نام شما نباشد، امکان دارد این سیم کارت متعلق به کاربری باشد که مالک سیم کارت دوم گوشی دوسیم کارته ی شماست.
با راه اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین برای احراز هویت و ساماندهی سیم کارت ها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir، کاربران می توانند از تعداد خطوطی که با کد ملی آنان ثبت شده، آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آنها استفاده نمی کنند، اقدام نمایند.

هم چنین کاربران می توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از راه یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام نمایند.




You may also like