سئو بوی: گزارشی جدید نشان میدهد رسانه های اجتماعی اطلاعات کاربرانشان را جمع آوری می کنند اما شفافیت کمی درباره ی استفاده از آنها برای آموزش هوش مصنوعی شان در اختیار افراد قرار می دهند.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC)در گزارشی فاش کرد رسانه های اجتماعی انبوهی از اطلاعات کاربرانشان را جمع آوری و فراوری می کنند و به اشتراک می گذارند اما شفافیت یا کنترل کمی درباره ی شیوه استفاده هوش مصنوعی شان از این داده ها برای کاربران فراهم می کنند. گزارش مذکور شیوه مدیریت داده های کاربران در متا، تیک تاک، توییچ (پلتفرم بازی رایانشی آمازون) و دیگر پلت فرم ها را بررسی نموده و به این نتیجه رسیده سیاست های مربوط به مدیریت و نگهداری داده در خیلی از شرکتها ناکافی است. شبکه اجتماعی یوتیوب، ایکس، اسنپ، دیسکورد و ردیت نیز در گزارش FTC مورد بررسی قرار گرفته اند، البته در یافته های گزارش به شرکت خاص و عملکردهای خاصی اشاره نشده است. بر اساس گزارش FTC رسانه های اجتماعی با بهره گیری از فناوری های مربوط به تبلیغات آنلاین و خرید اطلاعات از دلالان داده و روش های دیگر، اطلاعات را جمع آوری می کنند. لینا خان مدیر این کمیسیون می گوید: هرچند روش های نظارتی برای شرکتها بسیار سودآور است اما آنها حریم خصوصی فرد را به خطر می اندازند، تهدیدی برای آزادی هستند و افراد را در مقابل لطمه های مختلف از سرقت هویت یا تعقیب قرار می دهند. از طرف دیگر شرکت های بزرگ فناوری مشغول جمع آوری داده هستند تا فناوری های نوظهور هوش مصنوعی خودرا آموزش دهند. قراردادهای تبادل داده نیز به ندرت فاش می شوند و بیشتر اوقات شامل شامل محتوای خصوصی هستند که بدون اطلاع کاربران یا هشداری نامحسوس به آنها جمع آوری می شود. علاوه بر آن کمیسیون فدرال تجارت آمریکا هنگام مطالعه درباره ی جمع آوری داده ها درباره ی این که چگونه کاربران از خدمات شرکتها استفاده می نمایند، سن و جنسبت کاربران مذکور را بررسی کرد یا بر طبق اطلاعات دیگر این شاخص را تخمین زد. تعدادی از شرکتها اطلاعاتی مانند درآمد، آموزش و وضعیت خانوادگی فرد را نیز جمع آوری کردند. این شرکتها حتی داده های کاربرانی که از سرویس هایشان استفاده نمی کردند را جمع کرده بودند.


منبع:

You may also like