سئو بوی: اپل مجبور به تسویه شکایتی شد که بر طبق آن این شرکت را متهم می کرد از سواستفاده کلاهبرداران از کارت های هدیه آگاه بوده و به آنها اجازه داده پول های سرقت شده را برای خود نگه دارند.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، طبق اسناد دادگاهی فدرال در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا، اپل و شاکیان بعد از همکاری با یک واسطه درباره ی محتوا و شرایط تسویه به توافق رسیدند. آنها اکنون مشغول تهیه پیش نویسی از تسویه هستند تا برای تاییدیه اولیه به ادوارد داویلا قاضی دادگاه ارایه کنند. در این نوع کلاهبرداری، مجرمان در تماس با قربانیان با بوجودآوردن ترس و وحشت به آنها القا می کردند تا برای پرداخت مالیات، صورتحساب بیمارستان، خدمات شهری، وثیقه و جمع آوری بدهی و غیره کارت های هدیه اپ استور آیتونز را بخرند. در مرحله بعد به قربانیان گفته می شد تا کد پشت کارت ها را به اشتراک گذارند. این درحالی است که در پیام هشداری پشت کارت های هدیه اپل نوشته شده بود: رمز(کد) خودرا با افراد ناشناس به اشتراک نگذارید. طبق شکایت ثبت شده، اپل بطور معمول فقط ۷۰ درصد مبالغ سرقت شده را به حساب بانکی کلاهبرداران واریز و ۳۰ درصد بقیه را به عنوان کمیسیون برای خود نگه می دارد. طبق اطلاعات موجود قربانیان این کلاهبرداری صدها میلیون دلار از دست داده اند. شاکیان شامل شهروندان آمریکایی بودند که از سال ۲۰۱۵ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۰ میلادی کارت های هدیه در آیتون یا اپ استور را خریده بودند و رمزهای آنها را در اختیار کلاهبرداران قرار بودند اما اپل پول آنها را پس نداده بود.

You may also like