به گزارش سئو بوی، فاز سوم خدمات سیمکارت هوشمند، ترابرد شماره و خدمات ۵G به سبد محصولات شاتل موبایل اضافه می شود.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، مدیرعامل شاتل موبایل از پایان فاز آزمایشی و عرضه رسمی خدمات نسل پنجم تلفن همراه (۵G)، VoLTE، راه اندازی فاز سوم خدمات سیم کارت هوشمند، عرضه فاز دوم خدمات همگرای ثابت و سیار، امکان ترابرد شماره به شاتل موبایل و صادرات فناوری، به عنوان برنامه های پیش روی این اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور اطلاع داد.
آرش کریم بیگی در نشست خبری به مناسبت ششمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل با بیان این مطلب اظهار داشت: خلق تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC)، بهبود مداوم تجربه مشتری و تکمیل سبد محصول و پوشش جغرافیایی، از مهم ترین استراتژی های تاسیس شاتل موبایل بوده است.
تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور

مدیرعامل شاتل موبایل اظهار داشت: این اپراتور به عنوان دارنده پروانه بهره بردای اپراتور تلفن همراه Full MVNO از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نخستین و تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور است که بتازگی به شرکت “دانش بنیان نوآور” هم ارتقا پیدا کرده است.
کریم بیگی اضافه کرد: شاتل موبایل در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ موفق شد موافقت اصولی خویش را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کند. در دیماه ۱۳۹۵ با اولین اپراتور میزبان، قرارداد منعقد گردید.
به گفته وی، این اپراتور در اسفند ماه ۱۳۹۵ پروانه نوع اول را از رگولاتوری دریافت کرده و در همان ماه، با پایان عملیات فنی پیاده سازی هسته مستقل شبکه و اتصال به نخستین اپراتور میزبان، سیمکارت های تست را به رگولاتوری تحویل داد. بعد از آن و در تیر ماه ‍۱۳۹۶ شبکه تلفن همراه شاتل موبایل به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت و در نهایت در شهریور ماه ۱۳۹۶ به صورت رسمی سیمکارت های این اپراتور به بازار ارتباطات کشور ارائه شد.
دستیابی به فناوری OTA برای نخستین بار در ایران
مدیرعامل شاتل موبایل اظهار داشت: در اسفند ۱۳۹۶ اتصال هسته شبکه شاتل موبایل به دومین اپراتور میزبان صورت گرفت و تیم فنی شاتل موبایل برای نخستین بار در ایران به تکنولوژی سیم OTA در خرداد ۱۳۹۷ رسیدند. در آذر ۱۳۹۷ خدمات همگرایی ثابت و سیار را برای اولین بار در ایران و با همکاری شاتل راه اندازی کردیم و در انتها همان سال سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس عرضه شد.
به گفته کریم بیگی، عرضه سرویس گیم مجانی بازیلی، عرضه اشتراک مجانی نماوا به شاتل موبایلی ها و بهره برداری آزمایشی از «سیم کارت هوشمند» برای نخستین بار در ایران از اقدامات انجام شده در سال ۹۸ بود. شاتل موبایل در تیر ماه سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار در ایران سیمکارت سازمانی با برند اختصاصی را عرضه نمود و در شهریور همان سال هم به سومین اپراتور میزبان متصل شد.
عرضه آنلاین سیمکارت هوشمند با IP ثابت
او اظهار داشت: راه اندازی سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان بر بستر USSD برای نخستین بار در ایران و دانش بنیان شدن شاتل موبایل به عنوان تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ بود. در سال ۱۴۰۱ امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از راه پنل سیستم مدیریت حساب اینترنتی و عرضه آنلاین سیمکارت هوشمند با IP ثابت برای نخستین بار در ایران برقرار شد. از طرف دیگر انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از راه اپلیکیشن و اضافه شدن سرویس پیامک خدماتی به سبد محصول شاتل موبایل میسر شد.
راه اندازی آزمایشی ۵G

مدیرعامل شاتل موبایل اشاره کرد: فاز اول عرضه خدمات مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه (۵G) به صورت آزمایشی در خرداد ماه ۱۴۰۲ افتتاح شد و در مرداد ماه نوع گواهی دانش بنیان شاتل موبایل به شرکت دانش بنیان نوآور ارتقا یافت.
کریم بیگی پس از راه اندازی آزمایشی فاز اول ۵G در خرداد ماه امسال، از طریق اندازی آزمایشی فاز دوم نسل پنجم تلفن همراه در کل کشور و فاز آزمایشی Device-OTA ساخت شاتل موبایل اطلاع داد.
سیم کارت هوشمند؛ برای نخستین بار در ایران و دنیا
آرش کریم بیگی در رابطه با نحوه خلق و تکامل سیمکارت هوشمند شاتل موبایل اظهار داشت: با بروز مشکلی فنی پس از دریافت خدمات از دومین اپراتور میزبان، بدنبال خرید و پیاده سازی چاره هایی از شرکت های خارجی بودیم اما با مشکل تحریم و در نتیجه عدم سرویس دهی به شاتل موبایل مواجه شدیم و تصمیم گرفتیم خودمان به این تکنولوژی برسیم و در نهایت به تکنولوژی SIM OTA/AOTA Over The Air Command رسیدیم.
او اضافه کرد: ارتباط با سیمکارت در هر لحظه و هر مکان، فرمان دادن به سیمکارت و نصب و بروزرسانی اپلت روی سیمکارت از کاربردهای تکنولوژی OTA سیمکارت است که در نهایت با خلاقیت و نوآوری، به ایده انحصاری “سیمکارت هوشمند” رسیدیم و آنرا با موفقیت به بازار ارتباطات معرفی کردیم. به قول کریم بیگی، از خصوصیت های این تکنولوژی میتوان به کنترل کیفیت سرویس اپراتور و تحلیل کیفی شبکه بر پایه موقعیت مکانی اشاره نمود و با ترکیب تجربه مشتری و هوشمندی، “سیم کارت هوشمند همیشه بهترین پوشش را برای مشترک به صورت هوشمند و خودکار انتخاب می کند”، علاوه بر این، امکان انتخاب دستی شبکه از جانب مشترک هم از راه کد دستوری #۸*۱*، مدیریت حساب اینترنتی و اپلیکیشن “شاتل موبایل من” فراهم گشته است.
راه اندازی موبایل کانکت برای نخستین بار در ایران
مدیرعامل شاتل موبایل همینطور از طریق اندازی سرویس موبایل کانکت برای اولین بار در ایران اطلاع داد و اظهار داشت: با فناوری موبایل کانکت، امکان احراز هویت، مدیریت سطح دسترسی، مجوزدهی و تطبیق هویت از راه سیمکارت برای خدمات بانکی، دولت همراه و یا سازمان ها و شرکت های بزرگ فراهم گشته است. به قول وی فرآیند استفاده بسیار ساده از راه سیمکارت، امنیت بالا نسبت به سایر روش های احراز هویت، استفاده از اطلاعات دستگاه و شبکه برای تایید شناسه و جلوگیری از کلاهبرداری، تایید و صدور مجوز سریع برای عملیات و انجام عملیات بانکی حتی بدون احتیاج به رمز یک بار مصرف، از خصوصیت های این سرویس محسوب می شود.
دستاوردها
کریم بیگی دستاوردهای شاتل موبایل را تنها Multi MNO کشور، بزرگترین MVNO ایران و منطقه، طراحی، پیاده سازی و توسعه ایده نوآورانه «سیم کارت هوشمند» برای نخستین بار در ایران و دنیا، طراحی و پیاده سازی داخلی بیشتر از ۲۶ محصول فنی به عنوان “ساخت شاتل موبایل” و عرضه نخستین و تنها تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در کشور توصیف کرد.
مدیرعامل شاتل موبایل، به دست آوردن دانش فناوری مدیریت ازراه دور سیمکارت برای نخستین بار در ایران، نخستین عرضه کننده فناوری موبایل کانکت در ایران، تبدیل شدن به تنها اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور و نخستین عرضه کننده سرویس آی پی استاتیک روی سیمکارت در ایران را از دیگر دستاوردهای شاتل موبایل طی شش سال قبل برشمرد.
ویژگی های هسته شبکه مستقل شاتل موبایل
آرش کریم بیگی، از خصوصیت های برتر هسته شبکه مستقل شاتل موبایل را پیاده سازی بستری با قابلیت Multitenacy، استفاده از SDN/NFV، از بین بردن وابستگی به سخت افزار خاص شرکت های بزرگ تولیدکننده تجهیزات شبکه موبایل، گسترش شبکه آسان در هر شرایطی و با تجهیزات عام، عرضه تجربه همگرایی خدمات FMC، بررسی و امکان توسعه سریع خدمات در حوزه های نوین M۲M و IoT، پشتیبانی و راه اندازی شبکه TDD-LTE، همگرایی بین خدمات سیار و ثابت شامل TDD-LTE، وای فای و ADSL و تلفن ثابت، پشتیبانی از VoBB، راه اندازی Converged BSS برای همگرایی نهایی در حوزه ثابت و سیار، امکان میزبانی از MVNOهای دیگر حتی اگر بر روی اپراتور میزبان دیگری باشند و توانمندسازی آنان بدون احتیاج به ورود به حوزه فنی، امکان میزبانی از اپراتورهای دیگر در حوزه TDD-LTE و امکان پیاده سازی سرویس رومینگ با بهره گیری از تکنولوژی Multi-IMSI عنوان نمود.
خدمات ارزش افزوده؛ بدون کسر شارژ
وی اضافه کرد: از همان ابتدا اعلام کردیم که عرضه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر کسرشارژ، باتوجه به تحقیقات بازار انجام گرفته، در استراتژی ما نیست و در مقابل بخشی از خدمات ارزش افزوده و باشگاه مشتریان شاتل موبایل شامل خدمات دسترسی به فیلم و سریال، آموزش آنلاین، فروشگاه آنلاین، سلامت، سرگرمی و خدمات اقامتگاهی به صورت مجانی برای مشترکین سیمکارت های شاتل موبایل ممکن شده است.
بیش از ۴۰۰۰ نقطه فروش و خدمات بعد از فروش
مدیرعامل شاتل موبایل، سه سرویس سنتر اختصاصی، ۱۶۳ نماینده رسمی انحصاری، ۳۱ توزیع کننده استانی، ۱۵ توزیع کننده کشوری و ۳۹۷۹ نماینده فروش را همچون کانال های فروش و عرضه خدمات سیمکارت شاتل موبایل عنوان نمود و اظهار داشت: امکان فروش و خدمات غیرحضوری تلفنی فارسی و انگلیسی و امکان پشتیبانی از گویش و زبان های محلی با بیشتر از ۲۰۰ نیروی کارآزموده، مرکز تماس ۲۴ ساعته، پشتیبانی مشترکین از راه تلفن، چت، سیستم مدیریت حساب اینترنتی و اپلیکیشن، درخواست تماس معکوس با پیامک، ثبت پیام صوتی، رجوع حضوری و یا پشتیبانی از راه رسانه های اجتماعی، فروش و خدمات آنلاین در وب شاپ و وبسایت شاتل موبایل با قابلیت انتخاب شماره، شماره تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیمکارت با آی پی ثابت، از دیگر کانال های فروش و عرضه خدمات سیمکارت های شاتل موبایل هستند.
به گفته آرش کریم بیگی، کانال های فروش شارژ و بسته شاتل موبایل هم شامل سه سرویس سنتر اختصاصی، هفت کانال USSD، ۱۴ اپلیکیشن و وبسایت ممتاز خدمات بانکی، پرداخت و فروش شارژ، وب شاپ شاتل موبایل، اپلیکیشن مای شاتل موبایل، نزدیک بیش از ۴۰۰۰ نماینده فروش حضوری در سرتاسر کشور و مدیریت حساب اینترنتی “شاتل موبایل من” هستند.
او در رابطه با ترکیب نیروی انسانی این اپراتور تلفن همراه کشور اظهار داشت: ۵۴ درصد از نیروی انسانی شاتل موبایل را خانم ها و ۴۶ درصد را آقایان می سازند که ۶۵ درصد آنها دارای مدرک کارشناسی، ۱۹ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دارای مدرک کاردانی و دیپلم و دو درصد دارای مدرک دکترا با میانگین سنی ۳۲ سال هستند.
روند رشد
به گفته آرش کریم بیگی، تعداد مشترکین شاتل موبایل در دومین سال راه اندازی تنها ۲۹ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت، ولی این روند در سال بعد به ۳۳ درصد رشد نسبت به سال قبل رسید و بعد از آن در سال ۹۹ با ۴۸ درصد، در سال ۱۴۰۰ با ۵۳ درصد و در سال ۱۴۰۱ با ۸۹ درصد رشد نسبت به سال قبل، روند افزایشی خویش را شدت بخشید.
مدیرعامل شاتل موبایل اظهار داشت: روند رشد سرانه مصرف دیتا به ازای هر مشترک در شبکه شاتل موبایل هم در سال ۹۷ تنها ۲۰ درصد نسبت به سال قبلش رشد داشت، این عدد درسال ۹۸ نسبت به سال قبل خود به ۳۵ درصد رسید ولی در سال ۹۹ با ۵۵ درصد رشد، در سال ۱۴۰۰ با ۴۰ درصد رشد و در سال ۱۴۰۱ با ۷۳ درصد رشد، بهبود قابل ملاحظه ای یافت.


منبع:

You may also like