به گزارش سئو بوی، جدید ترین آمار نشان داده است اوضاع برای اپل و رقیبان اندرویدی این شرکت در چین خوب نیست و فروش آنها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، رقابت میان اندروید و iOS با سرعت در جریان است؛ در یک طرف، اپل و در طرف دیگر، تولیدکنندگانی نظیر سامسونگ، شیائومی و اوپو قرار دارد که برای کسب سهم بالاتر از بازار تلفن هوشمند، به شدت رقابت می کنند و این رقابت فشرده، خیلی از علاقمندان فناوری را به هیجان آورده است. اما تازه ترین گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys نشان میدهد اوضاع برای هیچ کدام از دو طرف خوب نیست و فروش تلفن هوشمند اپل و رقیبان اندرویدی این شرکت در چین، در سه ماهه نخست سال میلادی جاری کم شده است.

چین پرجمعیت ترین کشور جهان است. از ین جهت، داشتن موقعیت برتر در چین، رویای هر سازنده تلفن هوشمند است و اپل و سازندگان گوشیهای اندرویدی با جدیت تلاش می کنند گوشیهای بیشتری در این کشور بفروشند. با این وجود، نگاهی به وضعیت سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نشان داد اپل و برندهای اندرویدی، افت فروش را تجربه کردند.

اپل، پرفروش ترین برند در سه ماهه نخست بود که ۲۰ درصد سهم از این بازار را در اختیار گرفت. مجموع فروش این شرکت در چین، به ۱۳.۳ میلیون دستگاه رسید که سه درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، کاهش داشت. برندهای بزرگ دیگر در این بازار هم شاهد کاهش فروش بودند و مجموع فروش آنها برمبنای سالانه، ۱۱ درصد کم شد و به ۶۷.۲ میلیون دستگاه رسید که پایین ترین رکورد فروش سه ماهه از سال ۲۰۱۳ بود.

اگرچه، اپل پرفروش ترین برند در مدت مذکور ماند اما مجموع سهم بازارش سه درصد در مقایسه با زمان مشابه سال ۲۰۲۲ کم شد. برندهای اندرویدی اوپو و ویوو که دومین و سومین برند پرفروش بودند، به ترتیب با کاهش ۱۰ درصدی و هفت درصدی فروش روبرو شدند.

شرکت های آنر و شیائومی که در عرضه مدلهای ارزان تر تخصص دارند، با کاهش شدیدتری در فروش مواجه گشتند و فروش این دو شرکت به ترتیب ۳۵ درصد و ۲۰ درصد کم شد و نشان داد مصرف کنندگان برای خرید گوشی حتی به قیمت پایین تر، مردد هستند.

بر اساس گزارش گیزموچاینا، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه نخست ۴.۵ درصد رشد کرد که فراتر از انتظارات بود. سیاستگذاران در پکن، هم اکنون روی استراتژیهایی برای تقویت بیشتر تقاضا کار می کنند. با این وجود، اقتصاددانان انتظار دارند بیشتر مصرف کنندگان و شرکت های چینی تا آخر سال، همچنان محتاطانه هزینه کنند.




You may also like