سئو بوی: آژانس صیانت از داده های ایتالیا لیستی از شرایط فعال شدن ربات هوش مصنوعی گپ چت جی پی تی را اعلام نموده است که باید تا ۳۰ آوریل برآورده شوند.

به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، ایتالیا به سبب نگرانی از برخی سوءاستفاده ها از چت جی پی تی و تبعات آن، برای فیلترینگ این ابزار اقدام نموده بود.
تقریباً دو هفته پیش OpenAI که مورد حمایت شرکت مایکروسافت است در ایتالیا فیلتر شد. این کشور بطور موقت پردازش اطلاعات شخصی توسط آنرا محدود کرد و تحقیقاتی را در مورد نقض مشکوک قوانین حریم خصوصی توسط چت جی پی تی شروع کرد.
این نهاد موسوم به گارانته در اطلاعیه ای در روز چهارشنبه مجموعه ای از خواسته های خود برای رفع فیلتر چت جی پی تی را بیان نمود.
سخنگوی ایتالیایی مایکروسافت در این مورد اظهار داشت: “ما خوشحالیم که ایتالیا درحال بررسی تصمیم خود است و مشتاقانه منتظر همکاری با آنها هستیم تا به زودی باردیگر ChatGPT را در اختیار مشتریان خود در ایتالیا قرار دهیم.”
این نهاد از OpenAI خواست ابزاری فراهم آورد تا همه افرادی که داده هایشان در چت جی پی تی مورد استفاده است، بتوانند درخواست تصحیح یا حذف داده های شخصی خود که بطور نادرست توسط این سرویس به وجود آمده اند را مطرح کنند. OpenAI همین طور باید به غیر کاربران اجازه دهد تا «به روشی ساده و در دسترس» با پردازش داده های شخصی خود برای اجرای الگوریتم های چت جی پی تی مخالفت کنند.
همچنین از این شرکت خواسته شده تا تا پایان سپتامبر یک سیستم تأیید سن را راه اندازی کند تا دسترسی کاربران زیر ۱۳ سال به چت جی پی تی ممنوع شود.


منبع:

You may also like