سئو بوی: نوکیا اعلام نمود می خواهد برای اولین بار در حدود ۶۰ سال گذشته، هویت برند خودرا تغییر داده و آنرا با یک لوگوی جدید، کامل کند برای اینکه بیشتر افراد همچنان این شرکت فنلاندی را یک شرکت تلفن همراه می دانند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، لوگوی جدید این سازنده تجهیزات مخابراتی، متشکل از پنج شکل مختلف واژه نوکیا (NOKIA) است. رنگ آبی نمادین لوگوی قدیمی حذف شده و بجای آن، طیفی از رنگ ها استفاده خواهند شد.

پکا لاندمارک، مدیرعامل نوکیا، در حاشیه نمایشگاه کنگره موبایل جهان (MWC) بارسلونا، در مصاحبه ای به رویترز اظهار داشت: در ذهن بیشتر افراد، ما همچنان یک برند تلفن همراه موفق هستیم اما نوکیا چنین نیست. ما می خواهیم برند جدیدی را استفاده نماییم که به شبکه ها و دیجیتالی سازی صنعتی متمرکز است که کاملا با میراث تلفنهای همراه، متفاوت می باشد.

لاندمارک بعد از اینکه در سال ۲۰۲۰ عهده دار مدیریت نوکیا شد، استراتژی سه مرحله ای “تنظیم مجدد، شتاب و مقیاس” را در پیش گرفت و با کامل شدن مرحله اول، مرحله دوم شروع شده است.

هر چند نوکیا همچنان می خواهد کسب و کارش بعنوان فراهم کننده خدمات که تحت آن به شرکتهای مخابراتی، تجهیزات می فروشد را توسعه دهد، اما تمرکز اصلی این شرکت، حالا فروش تجهیزات به کسب و کارهای دیگر خواهد بود.

لاندمارک اظهار داشت: ما سال قبل رشد خیلی خوب ۲۱ درصد را در کسب و کار مشتریان سازمانی داشتیم که هم اکنون حدود هشت درصد معادل دو میلیارد یورو از فروش این شرکت را تشکیل می دهد. ما می خواهیم هر چه سریع تر، این رشد را دو رقمی نماییم.

شرکت های فناوری با سازندگان تجهیزات مخابرات مانند نوکیا برای فروش شبکه ها و تجهیزات نسل پنجم خصوصی برای کارخانه های اتوماتیک به مشتریان که عمدتاً در بخش تولید هستند، متحد شده اند.

نوکیا می خواهد مسیر رشد کسب و کارهای مختلف خودرا مرور کرده و انتخابهای جایگزین مانند واگذاری را در نظر بگیرد.

حرکت نوکیا به سمت اتوماسیون کارخانه و دیتاسنترها، این شرکت را با شرکتهای بزرگ فناوری نظیر مایکروسافت و آمازون، شاخ به شاخ خواهد نمود.

بر اساس گزارش رویترز، بازار فروش تجهیزات مخابراتی به علت فضای کلان نامساعد که به تقاضا در بازارهای دارای حاشیه سود بالا نظیر آمریکای شمالی لطمه زده، تحت فشار قرار گرفته است و سبب شد شرکت اریکسون اخراج ۸۵۰۰ نفر از کارمندانش را اعلام نماید.





منبع:

You may also like