سئو بوی: شرکت غذایی دُل (Dole Plc) بتازگی هدف یک حمله باج افزاری قرار گرفت که بگفته این شرکت چندملیتی، تاثیر محدودی داشت.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، این تولیدکننده میوه تازه اعلام نمود از کارشناسان امنیت سایبری برای مهار تاثیر این حمله هک، کمک گرفته است و با تحقیقات پلیس، همکاری می کند.

شرکت دُل در اطلاعیه ای بدون اشاره به جزییات بیشتر، اعلام نمود تاثیر این حمله باج افزاری بر فعالیت هایش، محدود بوده است. بر اساس گزارش شبکه سی ان ان که قبل تر این خبر را منتشر نموده بود، تولید چندین کارخانه دُل، موقتاً تعطیل شده است.

باج افزار، با آلوده کردن سیستم های یک شرکت، فایلهای شرکت را رمزنگاری و غیرقابل استفاده می نماید. این فایل ها بعد از دریافت باج در قبال دادن کلید رمزگشایی، بطور معمول برگردانده می شوند اما این پروسه ممکنست چند ماه بطول بیانجامد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سازمان پست انگلیس (رویال میل)، شرکت مالی “آیون تردینگ یو کی” و شرکت تراشه سازی “ام کی اس اینسترامنتس”، بتازگی هدف حمله باج افزاری قرار گرفته اند. حمله باج افزاری به “ام کی اس”، موجب شد شرکت تراشه سازی “اپلاید متریالز” که یکی از مشتریانش بود، به سبب تاخیر در عرضه، ۲۵۰ میلیون دلار در فروش ضرر کند.





منبع:

You may also like