به گزارش سئو بوی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند آرزویی بود که در قدم اول راه اندازی شده و حدود ۹۳ درصد دستگاه ها به این پنجره متصل هستند و حدود ۳۰۰۰ خدمت هم از این طریق به مردم ارائه می شود که این اتفاق بزرگی است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور در نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهار نمود: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه ای است که همه عرصه زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده و انقلابی در همه حوزه ها و به سرعت تغییراتی را به نفع مردم بوجود آورده است.
وی افزود: در حوزه های مختلف هم انقلاب صنعتی مطرح است که همه توسط ابزار های نوین ارتباطی بوجود آمده است. در دولت سیزدهم هم درک صحیحی از این مورد وجود داشت و بر مبنای تاکیدات و تکالیفی که شده ما اقتصاد دیجیتال را دنبال می نماییم. در این دولت کارگروه ویژه ای تشکیل شده تا بتوان موانع موجود در زمینه اقتصاد دیجیتال را برطرف نماییم و ظرفیت های خوبی در دولت برای رفع موانع وجود دارد.
او همینطور اظهار داشت: سهم اقتصاد دیجیتال در ایران در زمان شروع دولت حدود ۶.۴ درصد بود و الان به ۷.۴ درصد رسیده است و پیشبینی می شود زودتر از برنامه توسعه کشور که گفته شده تا ۱۴۰۴ این عدد به ۱۰ درصد برسد، تا پایان دولت بتوانیم به سهم ۱۰ درصدی دست پیدا نماییم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته به حوزه اینترنت ثابت توجهی نشده است، تشریح کرد: هدف گذاری مهم در این حوزه پروژه فیبر نوری منازل است که مقرر شده تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و الان دو و نیم میلیون نفر زیر پوشش قرار دارند و در نظر داریم سال آینده به ۱۰ میلیون نفر برسانیم.
زارع پور تصریح کرد: نزدیک به ۹۰ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که در ابتدای این دولت ۸۰ درصد بود و در ماه های اخیر روستاهای زیادی به این شبکه متصل شده اند و در نظر داریم تا پایان شهریور سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه متصل نماییم.
او ضمن اشاره به اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تصریح کرد که هدف گذاری شده تا آخر سال ۱۴۰۲ همه خدمات دولتی از این طریق ارائه شود و تنها ۲۰ درصد به صورت هوشمند ارائه شود و این یک امکان برای مردم است.
وی درانتها سخنان خود ضمن اشاره به حوزه فضایی هم بیان نمود: ما در یک سال قبل شش پرتاب ماهواره داشتیم که در تاریخ فضایی کشور بی سابقه بوده و تا آخر سال هم یک پرتاب ماهواره دیگر خواهیم داشت.



You may also like