سئو بوی: پژوهشگران یکی از شرکت های فناور، نرم افزار و سخت افزارهای مبتنی بر تکنولوژی ˮدیجیتال ساینیجˮ را بومی سازی کردند که این نرم افزارها، برای ارائه خدمات از فروش بلیط و اطلاع رسانی تا تبلیغات قابل بهره برداری است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، ایده دیجیتال ساینیج (Digital Signage) تقریباً ۳۰ سال پیش با اتصال دستگاه های ویدئو کاست به تلویزیون های CRT شکل گرفت و با قرار گرفتن آن، تلویزیون ها در مسیرهای پر تردد مثل هتل ها و فروشگاه ها، مورد توجه شرکت های مد و لباس برای تبلیغات بصورت مدرن قرار گرفت.

سال ها بعد با نتیجه گرفتن از این روش تبلیغات، شرکت های بیشتری تشویق به نمایش اطلاعات محصولاتشان بصورت نمایش فیلم در محلهای عمومی شدند.
انتقال اطلاعات به این روش روشی مورد توجه سازمان های بزرگ دولتی نیز برای انتقال اطلاعات بیشتر به مخاطبین قرار گرفت و از سال ۱۹۹۰ به بعد با پیدایش اینترنت و مهیا شدن بستری برای انتقال اطلاعات و با اتصال نمایشگر ها به بستر اینترنت نگاه ویژه ای به دیجیتال ساینیج (Digital Signage) در دنیا شکل گرفت.
دیجیتال ساینیج (Digital Signage) متولد شد تا انتقال اطلاعات واضح، کامل، جذاب، سریع و ارزان تر صورت گیرد.
الهه ذوالفقاری مدیر عامل یکی از شرکت های فناور، در گفت و گو با ایسنا، زمینه تحقیقاتی این شرکت را “دیجیتال ساینیج” ذکر کرد و اظهار داشت: فناوری دیجیتال ساینچ فناوری است که در کشورهای اروپایی سابقه ۳۰ ساله دارد و ما در این شرکت، این فناوری را بومی سازی کردیم.
وی افزود: ما برای این منظور نرم افزارهای این فناوری را در این شرکت تدوین کردیم و این نرم افزارها، در سخت افزارهای تولید شده در این شرکت، کاربردی شده است.
ذوالفقاری سخت افزارهای تولید شده را شامل کیوسک های نوبت دهی و پرداخت، نمایشگرهای تجاری، باکس های هوشمند ذکر کرد و تصریح کرد: بیشترین کاربردی که ما از این فنآوری دیدیم، استفاده از آن در استند کیوسک ها در فضای باز و بسته است.
مدیر عامل این شرکت افزود: کاربرد این فناوری در فضاهای بسته بیشتر برای تبلیغات و اطلاع رسانی و ارائه بلیط، پذیرش و پرداخت ها در رستوران ها و فضاهای مشابه است. کیوسک های فضای باز برای کاربردهایی چون ارائه خدمات شهرداری می توان بهره برد.
بگفته ذوالفقاری این محصولات تجاری سازی شده اند.




منبع:

You may also like