سئو بوی: اینترنت در انتشار سالانه ۱.۶ میلیارد تن گاز گلخانه ای سهم دارد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، اینترنت به سرعت به بخش تفکیک ناپذیری از زندگی روزمره تبدیل گشته است و طبق برآورد اتحادیه جهانی مخابرات، پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر (۶۶ درصد از جمعیت جهان) حالا به اینترنت متصل هستند که در مقایسه با ۵۴ درصد در سال ۲۰۱۹، رشد کرده و نشان داده است در مدت سه سال، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر به جمعیت کاربران اینترنت، اضافه شده است.

استفاده از جدید ترین دستگاههای متصل به اینترنت، بدون تردید در قسمت های مختلف زندگی برای افراد مفید بوده است اما همه این دستگاه ها و اینترنت، در قسمت بزرگی از انتشار گازهای گلخانه ای، سهم دارند.

طبق گزارش بیزنس اینسایدر، اینترنت عامل انتشار سالانه ۱.۶ میلیارد تن گاز گلخانه ای است. هوش مصنوعی، زندگی دیجیتالی را برای کاربران بسیار راحتتر کرده است اما نگرانی جدی در رابطه با میزان مشارکت مدلهای هوش مصنوعی در انتشار گازهای گلخانه ای وجود دارد.

طبق یافته های یک تحلیل دقیق، بعضی از محبوب ترین سرویسهای آنلاین جهان، رد پای بزرگتری در انتشار گازهای گلخانه ای دارند. در مقایسه با ۱۴ ساعت پرواز، پخش ویدئو از سایت هایی مانند نتفلیکس و یوتیوب به مدت یک روز، ۱۴ برابر دی اکسید کربن بیشتری منتشر می کند.

بر اساس گزارش وبسایت گریک ریپورتر، در بین چهار اپلیکیشن محبوب، نتفلیکس به علت شمار بالای کاربران و قابلیت پخش ویدیوهای ۴k، عامل انتشار بالاترین میزان آلایندگی است.





منبع:

You may also like