به گزارش سئو بوی، دلیلی وجود دارد که اپل در مقایسه با غولهای فناوری دیگر نظیر گوگل، در فضای اقتصادی پرچالش فعلی، با فشار کمتری برای اخراج کارکنان روبروست.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، در دوران پاندمی کووید ۱۹ که شرکتهای فناوری در رویارویی با افزایش تقاضا، افراد زیادی را استخدام کردند، اپل نسبت به شرکتهای فناوری بزرگ دیگر، کارمندان کمتری اضافه کرد. به علاوه، بررسی بلومبرگ نشان داده است اپل درآمد بیشتری به ازای هر استخدام جدید در مقایسه با سایر همتایانش تولید کرد.

این رویکرد محتاطانه تر، حالا به ثمر رسیده است. هر چند اپل، استخدام در برخی از حوزه ها را متوقف کرده و میزان هزینه را بخصوص خارج از بخش پژوهش و توسعه، محدود نگه داشته اما هنوز به اخراجهای گسترده ای که در شرکتهای آمازون، گوگل، متا پلتفرمز و غولهای فناوری دیگر در جریان است، متوسل نشده است.

پیتر گارنری از ساکسو بانک می گوید: این به منزله کیفیت بهتر مدیریت در اپل، در مقایسه با سایر شرکتهای فناوری است که ظاهرا سیگنال ها را در دوران پاندمی به درستی نخواندند.

اپل هفته گذشته برنامه هایی را برای تقویت منابع انسانی از راه استخدام اولین مدیر ارشد کارکنان اعلام نمود. بخش منابع انسانی تا پیش از این تحت نظارت دیردر اوبرایان، مدیر ارشد بخش خرده فروشی بود.

بسیاری از شرکتهای فناوری اذعان کرده اند که در دوران پاندمی با حسابی که روی تغییر سبک زندگی همچون دورکاری، خرید آنلاین و عادتهای بازی ویدئویی باز کرده بودند، بیش از اندازه استخدام انجام دادند. حالا این شرکتها فروکش این موج را مشاهده می کنند. شرکت “زوم تکنولوژی” که یکی از بزرگترین برنده های دوران قرنطینه کووید ۱۹ است، هفته گذشته اعلام نمود ۱۵ درصد از کارکنانش را تعدیل می کند.

در مقابل، اپل محتاطتر بود و شمار کارکنانش از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، تنها ۲۰ درصد افزوده شد در حالیکه این افزایش در آلفابت ۶۰ درصد و در آمازون نزدیک به دو برابر بود. این دو شرکت حالا اخراج حدود ۳۰ هزار کارمند را اعلام نموده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل همینطور در سالهای پاندمی کووید، برخلاف اغلب شرکتهای فناوری، درآمد بیشتری به ازای هر کارمند جدید داشت. با این وجود، تعداد کارکنان به تنهایی نمی تواند برتری اپل نسبت به رقبانش را به صورت کامل توضیح دهد. این شرکت فروش بالایی دارد که نشان داده است کارآمدی آن، فراتر از سیاستهای استخدام است.





منبع:

You may also like