به گزارش سئو بوی، فروشندگان چینی به دنبال رکود بازار، مدل آیفون ۱۴ پرو اپل را با حداکثر ۱۰ درصد تخفیف عرضه می کنند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، نگاهی به اپلیکیشن وبسایت JD.com و وبسایت سونینگ نشان داده است فروشندگان محصولات الکترونیکی، مدل آیفون ۱۴ پرو را به قیمت ۷۱۹۹ یوان (۱۰۶۲ دلار) عرضه می کنند که ۸۰۰ یوان ارزان تر از قیمت استاندارد در وبسایت رسمی اپل در چین است.

بررسی تبلیغات رسانه های اجتماعی توسط رویترز نشان داد شمار دیگری از فروشندگان مجاز محصولات اپل، تخفیف های مشابه را برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس عرضه می کنند.

اپل گاه و بیگاه به فروشندگانی که با آنها در چین همکاری دارد، اجازه می دهد برای تشویق تقاضا، گوشی این شرکت را با تخفیف عرضه کنند.

ادیسون لی، تحلیلگر بانک جفریز در یادداشتی برای مشتریان این بانک نوشت: بازگشت کاهش قیمت حتی برای پرفروش ترین مدلهای آیفون ۱۴، سیگنال خوبی نیست. چندین برند اندروید هم قیمتها را کاهش داده اند. طبق برآورد تحلیل گران این بانک، فروش چهار مدل آیفون ۱۴ در ۳۸ روز نخست عرضه در بازار چین، ۲۸ درصد در مقایسه با مدلهای آیفون ۱۳ کاهش داشت.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانالایز، فروش تلفن هوشمند در چین، طی سال میلادی گذشته به ۲۸۶ میلیون دستگاه رسید که پایین ترین رکورد در یک دهه گذشته بود و فروش در سه ماهه چهارم، به سبب تقاضای ضعیف، ۱۴ درصد کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اپل هفته گذشته اولین کاهش درآمد سه ماهه از سال ۲۰۱۹ را گزارش کرد. فروش اپل در سه ماهه چهارم، ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد که تا حدودی به سبب تاخیر در عرضه مدلهای آیفون ۱۴ و مشکلات زنجیره تأمین بعد از اعتراضات کارگری در کارخانه شرکت فاکسکان بود. اما تیم کوک، مدیرعامل اپل، به بهبود بازار چین اشاره نمود که اخیرا محدودیت های کرونایی را برای بهبود رشد اقتصادی، تسهیل کرده است.

با این حال، سامسونگ الکترونیکس اخطار داده است که بعد از کاهش در سال گذشته، فروش گوشی موبایل در سال ۲۰۲۳ احیانا باردیگر کاهش پیدا خواهد نمود.




You may also like