سئو بوی: دولت بایدن، موافقت با درخواست های مجوز از طرف شرکت های آمریکایی برای صادرات کالا و فناوری به شرکت چینی هواوی را متوقف کرده است.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، هواوی سال هاست با محدودیت های آمریکا درباره ی اقلام مربوط به ۵G و فناوری های دیگر روبروست اما بگفته منابع آگاه، مقامات وزارت تجاری آمریکا، صدور مجوز برای برخی از شرکت های آمریکایی برای فروش برخی کالاها و فناوری ها به این غول سازنده تجهیزات مخابراتی چینی را متوقف کرده اند. شرکت کوالکام در سال ۲۰۲۰ برای فروش تراشه های تلفن هوشمند ۴G به هواوی مجوز گرفته بود.

یک سخنگوی وزارت تجاری اظهار نمود: مقامات به ارزیابی سیاست ها و مقررات ادامه می دهند اما ما درباره ی مذاکرات با شرکت های خاص اظهارنظر نمی نماییم. هواوی و کوالکام هم در اینباره اظهارنظر نکردند. این خبر قبل تر توسط بلومبرگ نیوز و فایننشیال تایمز گزارش شده بود.

یک منبع مطلع از این مساله اظهار نمود: مقامات آمریکایی سیاست رسمی جدید مخالفت با صادرات کالا به هواوی را در پیش گرفته اند که شامل اقلام پایین تر از سطح ۵G شامل کالاهای ۴G، وای فای ۶ و ۷، هوش مصنوعی و کالاهای مربوط به رایانش پرقدرت و ابری است.

یک منبع مطلع دیگر گفته است که این اقدام برای منعکس کردن تشدید سیاست دولت بایدن مقابل هواوی طی سال گذشته، قابل انتظار بود. حالا دیگر با صدور مجوز برای صادرات تراشه های ۴G که برای ۵G قابل استفاده نیستند و قبل از این مورد تائید قرار می گرفتند، موافقت نمی گردد. در اواخر دولت ترامپ و اوایل دولت بایدن، مقامات آمریکا همچنان مجوز برای صادرات اقلام منحصر به کاربردهای ۴G را تائید می کردند.

مقامات آمریکایی در سال ۲۰۱۹ هواوی را در فهرست سیاه تجاری قرار دادند و صادرات کالا و فناوری به این شرکت بدون دریافت مجوز را برای بیشتر شرکت های آمریکایی ممنوع کردند. مقامات آمریکایی همین طور به تشدید سخت گیری برای کاهش توانایی هواوی برای خرید یا طراحی تراشه های نیمه رسانا که در بیشتر محصولاتش استفاده می نماید ادامه داده اند.

اما مقامات آمریکایی مجوزهایی صادر کرده بودند که به هواوی اجازه می داد برخی از محصولات را دریافت کند. به عنوان مثال، شرکت های آمریکایی از آوریل تا نوامبر سال ۲۰۲۱، مجوزهایی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار برای فروش تجهیزات به هواوی دریافت نمودند.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی در دسامبر مجموع درآمدش را حدود ۹۱.۵۳ میلیارد دلار اعلام نمود که اندکی کمتر از ۲۰۲۱ بود که طی آن، تحریم های آمریکا موجب شد فروش این شرکت تقریباً یک سوم کاهش پیدا کند.




You may also like