سئو بوی: شرکت تی موبایل آمریکا اعلام نمود یک هکر، اطلاعات ۳۷ میلیون مشتری این شرکت را به سرقت برده است اما این اطلاعات حاوی اطلاعات پرداخت، کلمات عبور یا سایر اطلاعات شخصی مهم نبوده اند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، این اپراتور تلفن همراه آمریکایی در یک اظهارنامه فدرال، اظهار داشت این هک را در پنجم ژانویه شناسایی کرده و موفق شده است منبع هک را ردیابی کرده و در عرض یک روز، متوقف نماید.

تی موبایل اظهار داشت تحقیقات ادامه دارد اما گویا این هکر، اطلاعات را از یک نقطه ورودی عرضه دهنده اطلاعات مشتری، به دست آورده است و به نظر نمی رسد سیستم ها یا شبکه این شرکت را هک کرده باشد.

اطلاعات به سرقت رفته شامل نام، نشانی، ایمیل و شماره تلفن مشتریان به همراه شماره حساب و جزییات اشتراک آنهاست. این هکر به اطلاعات کارت اعتباری، کلمات عبور و شماره تامین اجتماعی مشتریان تی موبایل دسترسی پیدا نکرده است. حتی بدون این اطلاعات حساس، هکرها امکان دارد قادر باشند مشتریان این شرکت را برای دزدی یا رخنه به حسابهای دیگر، هدف بگیرند.

تی موبایل در اطلاعیه ای به مشتریانش اظهار داشت همه این اطلاعات به سرقت رفته، اطلاعاتی هستند که در پایگاه داده بازاریابی یا دایرکتوری ها موجود هستند. برمبنای تحقیقات این شرکت تا به این تاریخ، حساب ها و فاینانس مشتریان بر اثر این واقعه، به خطر نیفتاده اند.

این شرکت به مقامات اجرائی قانون اطلاع داده و مشتریانی که اطلاعات آنها امکان دارد مورد دسترسی هکر قرار گرفته باشد را آگاه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تی موبایل در چند سال قبل با موارد مختلف رخنه اطلاعاتی روبرو شده است. یک هکر در سال ۲۰۲۱، اطلاعات شخصی شامل شماره تامین اجتماعی و اطلاعات گواهینامه بیش از ۱۳ میلیون مشترک فعال و ۴۰ میلیون مشترک آتی این شرکت را به سرقت برد. تی موبایل شکایت گروهی در رابطه با این رخنه اطلاعاتی را سال قبل با پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار، حل و فصل کرد.



 


منبع:

You may also like