به گزارش سئو بوی، درخواست تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران که اواخر تیر سال ۱۴۰۲ به پایان می رسید، از جانب سازمان تنظیم مقررات ارتباطات کشور مورد پذیرش قرار گرفت.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، شرکت مخابرات ایران در ۲۹ خرداد ماه سال ۱۳۵۰، با سرمایه ای بالغ بر ۵ میلیاردریال تأسیس شد. در سال ۱۳۷۲ تلفن همراه در کشور با تلاشهای شرکت مخابرات ایران افتتاح شد. این بخش در سال ۱۳۸۳ در چارچوب شخصیت حقوقی مستقل با نام شرکت ارتباطات سیار ایران از بدنه شرکت مخابرات ایران جدا شد.
طبق مصوبه اسفند ماه سال ۱۳۸۵ هیئت محترم وزیران، شرکت مخابرات ایران مشمول واگذاری به بخش خصوصی از راه عرضه سهام آن در بورس اوراق بهادار گردید. با توجه به ماده ۵۸۷ قانون تجارت از تاریخ ایجاد، واجد شخصیت حقوقی گردیده و در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و به باعث ماده ۷ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تصویب نامه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۷ به شرکت سهامی عام تبدیل گردیده و طی شماره ۳۲۵۰۸۱ بعنوان شرکت سهامی عام در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری ثبت گردیده است.
بعد از آن مقطع حساس و شکل گیری و اوج گرفتن رقابت در بازار فاوای کشور، شرکت مخابرات ایران کوشش کرد تا علاوه بر حفظ رسالت همیشگی و ملی خود، نسبت به ارتقای کیفیت خدمات، بهبود بهره وری، توسعه کسب وکارهای جدید و کمک به سایر بازیگران عرصه ارتباطات بیشتر از پیش در توسعه اقتصاد ملی نقش ایفا کند.
شرکت مخابرات ایران همواره چالش هایی در راه خود داشت اما در سال ۹۷ با اتخاذ سیاست های تلفیقی از جمله همکاری با تولیدکنندگان و مشاوران داخلی، پایبندی به تعهدات خود در برابر کارکنان، مدیریت موثر هزینه ها و انجام پروژه های بهبود، جایگاه خویش را در عرصه داخلی حفظ کرد.

پروانه ارائه خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت و ارتباطات داده ها در سال ۱۳۸۷ برای مدت ۱۵ سال از جانب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات کشور، به شرکت مخابرات ایران اعطا شد و اعتبار این پروانه اواخر تیر سال ۱۴۰۲ به پایان می رسید.

در این راستا، مدیرکل صدور پروانه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری ضمن اشاره به پیشبینی شرایط و مقررات نحوه تمدید در پروانه شرکت مخابرات ایران اظهار کرده است: به دنبال درخواست تمدید پروانه از جانب این شرکت، فراخوان نظرخواهی در رابطه با این مورد و همینطور تصمیم سازمان در خصوص قبول درخواست تمدید در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار منتشر گردید.

سیدحسین سلامتی طباء خاطرنشان کرد: رگولاتوری هم درخواست تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران را به شرط رعایت مفاد موافقت نامه و الحاقیه های پروانه صادر شده و با اعمال تغییرات و اصلاحات مورد نظر سازمان پذیرفته است.






منبع:

You may also like