به گزارش سئو بوی رئیس اتحادیه فناوران کامپیوتر تهران از محدودیت در بازار فناوری اطلاع داد و اظهار داشت: وزارت صمت در زمینه ثبت سفارش اقلام حوزه فناوری محدودیت جدیدی را اعمال کرده و واردکنندگان از این پس باید نصف سالهای گذشته اقلامی مانند لپ تاپ، تبلت و پرینتر وارد کنند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، بررسی ها نشان داده است به تازگی در بازار آی تی اتفاق جدیدی رخ داده است و از این پس واردکنندگان تا سقفی که تعیین شده، اجازه واردات اقلام آی تی را دارند. البته سالهای گذشته هم در مواردی محدودیت برای ثبت سفارش اقلام فناوری اعمال می شد.
در این حوزه، محمدرضا فرجی تهرانی – رئیس اتحادیه فناوران کامپیوتر تهران – ضمن اشاره به آخرین وضعیت بازار اجناس در رابطه با حوزه فناوری اطلاعات اظهار داشت: در شرایط تحریم و کرونا، تجار به فکر تأمین اقلام مورد نیاز شرکت ها و ادارات هستند، این در شرایطی است که هنوز سقف سابقه تجار آی تی افزایش داده نشده است. وزارت صمت اعلام نموده که از این پس واردکنندگان باید نصف سالهای گذشته اقلامی مانند لپ تاپ، تبلت و پرینتر وارد کنند. این تصمیم علاوه بر نوسان قیمت ها سبب ضرر و زیان تجار هم شده است که با شرکتهای خارجی صاحب نام قرارداد بسته اند.
رئیس اتحادیه فناوران کامپیوتر تهران همینطور اظهار نمود: در دوران کرونا از طرفی شاهد دورکاری ادارات بودیم و از سوی دیگر آموزش و پرورش سبک آنلاین را در پیش گرفت. این شیوه فعالیت شرایط تهدید کرونا را برای تجار آی تی به فرصت تبدیل کرد، به صورتی که تقاضا برای خرید اقلام آی تی بالا گرفت. حالا وارد موج هفتم کرونا شده ایم و وزارت صمت ثبت سفارش اقلام فناوری را محدود کرده است. درصورتیکه این محدودیت ادامه دار باشد واردات کالاهای غیر رسمی به کشور رونق می گیرد.
عدم توجه دولت قاچاق کالا را زیاد می کند
فرجی تهرانی ضمن اشاره به شرایط بازار اظهار داشت: در شرایط فعلی با انبوهی از کالاهای قاچاق روبه رو هستیم. علت این مسئله عدم توجه به درخواست فعالان بخش خصوصی است. در شرایطی که تقاضا برای خرید اقلام فناوری وجود دارد، واردات کالاهای غیررسمی افزوده می شود که اولین صدمه آن قاچاق ارز است. از طرفی با گسترش قاچاق واردات کالاهای دست دوم و تقلبی بیشتر می شود که مصرف کننده نهایی متضرر اصلی آن است.
این فعال صنفی با اشاره به اینکه کشور هنوز در حوزه لپ تاپ، تبلت و پرینتر به خودکفایی نرسیده است سفارش کرد درصورتیکه می خواهیم شعار سال عملیاتی شود، دولت باید همکاری لازم را با تجار آی تی داشته باشد تا جلوی قاچاق کالا گرفته شود.




منبع:

You may also like