به گزارش سئو بوی با عنایت به اجبار شرکت ملی پست به افزایش حداکثر ۵۰ درصدی تعرفه های پستی، درصورت مواجهه با هزینه های متعارف، افراد می توانند شکایت خویش را اعلام و نسبت به دریافت مبلغ مازاد، اقدام نمایند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، در حالیکه در ایام گذشته، اعلام شد تعرفه های پستی از ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهند داشت، بعضی از مشتریان از افزایش های نامتعارفی تا ۸۰ و ۱۰۰ درصد در حوزه خدمات پستی خبر دادند. اما عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفه های پستی، افزایش تعرفه های پستی را در خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی ها و دولتی ها و در خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز هم ۴۰ درصد، اعلام نمود و دریافت هر مبلغ اضافه تر را تخلف دانست.
زارع پور، همینطور شرکت پست را موظف کرد به علت زمان گیر بودن فرآیندهای اداری ثبت شکایات، سامانه جداگانه ای برای رسیدگی به شکایات پستی و بازگرداندن هزینه های اضافی که از کاربران دریافت شده راه اندازی کنند. باآنکه این سامانه هنوز از جانب شرکت پست اعلام نشده، اما کاربران همینطور می توانند با رفتن به وبسایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بخش شکایات، مبادرت به شکایت نسبت به خدمات کنند.


سامانه ۱۹۵، یکی از قدیمی ترین سامانه هایی است که با هدف آگاهی از نظرات، شکایات و درخواست های مردم درباره کیفیت خدمات دریافتی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شــامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان به راه افتاده است. این سامانه به کاربرانی که بابت شکایت خود از خدمات دریافتی از اپراتورهای مخابراتی یا پستی، پاسخ مناسبی دریافت نکرده باشند، کمک می نماید تا شکایت خویش را در مرجع بالاتری هم ثبت و پیگیری کنند.


برای این کار، به بخش ثبت شکایت مراجعه نموده با وارد کردن شماره موبایل و کد ملی خود و همینطور انتخاب مکان جغرافیایی مورد نظر، به بخش زیر هدایت می شوید و می توانید خدمات پستی را انتخاب کنید.


بعد از انتخاب خدمات پستی، در بخش سرویس، می توانید سرویسهای خارجی یا داخلی پست را برگزیده و با انتخاب شرکت ملی پست بعنوان اپراتور مورد نظر و ذکر مبحث شکایت و نوشتن بارکد محصولات خود، به اعلام نظر درباره دریافت هزینه های مازاد اقدام کنید.




منبع:

You may also like