به گزارش سئو بوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به ثابت ماندن تعرفه های پستی از سال ۱۳۹۸ اعلام نمود که خدمات پایه پستی، شامل ارسال عادی و سفارشی مرسولات، ۲۰ درصد افزایش می یابد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور در دیدار با مدیرعامل شرکت پست، با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفه های پستی، بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر شده که خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی ها و دولتی ها افزایش یابد؛ خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز نیز ۴۰ درصد، مطابق با تورم افزایش می یابد؛ برای اینکه تعرفه های پستی از سال ۱۳۹۸ تغییر نکرده بودند.
وی همین طور اشاره کرد: باید طی ۲۴ ساعت مکانیزمی راه اندازی شود و سامانه ای ایجاد کنید که اگر ریالی اضافه تر از قیمت مصوب گرفته شده، به افراد برگردانده شود. زارع پور خطاب به محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- این شرکت را موظف کرد به سبب زمان گیر بودن فرآیندهای اداری ثبت شکایات، سامانه آنلاینی ظرف ۲۴ ساعت آینده راه اندازی کند که افراد شماره مرسوله خودرا وارد کرده تا اگر هزینه اضافه ای از آنها گرفته شده، بصورت سیستمی بازگردانده شود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، در صورتیکه روز شنبه اخباری در خصوص افزایش دو برابری تعرفه های پستی انتشار یافته بود، مهدی سالم -سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توئیتر اظهار داشته بود: ‏افزایش چند برابری هزینه خدمات پستی تکذیب می شود. جای نگرانی برای کسب وکارهای خانگی و مشاغل بهرمند از خدمات پستی وجود ندارد.
قبل از این لیایی درباره تعرفه های پستی اظهار داشته بود: تعرفه های پستی در دی ماه ۱۴۰۰ در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شده و ما اجازه پیاده سازی آنها را داشتیم، اما به سبب تصمیم ستاد تنظیم بازار که تا انتهای سال بنا به دستور رییس جمهوری هیچ تعرفه دولتی افزایش پیدا نکند، اجرای این مصوبه معلق ماند و به تشکیل نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار پس از سال جدید موکول شد.
او همین طور با اعلان اینکه با تغییر تعرفه های پستی، از معضلی که حالا دست به گریبانش هستیم، رهایی پیدا می نماییم، اظهار داشته بود: ما هم اکنون بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان روزانه ضرر می دهیم، این ضرر هم بیشتر به این خاطر است که هزینه تمام شدن قبول مرسوله، تجزیه مبادلات، رهسپاری و توزیع، حدودا دو برابر نرخ تعرفه فعلی است. هر چقدر که ما بتوانیم جلوی این ضرر را بگیریم، به سمت سوددهی می رویم.



You may also like