مدیرعامل نوکیا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اظهار داشت: شبکه های نسل ششم (۶G) حدود سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهند شد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، پکا لاندمارک، رئیس و مدیرعامل شرکت نوکیا در میزگردی مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی نمود شبکه های نسل ششم حدود سال ۲۰۳۰ همزمان با توسعه متاورس صنعتی در صنعت فناوری، به بازار وارد خواهند شد و تا آن زمان، بطور قطع تلفن هوشمندی که امروز می شناسیم دیگر متداول ترین رابط کاربری رایج نیست.

مدیرعامل نوکیا اظهار داشت: دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتالی با یکدیگر رشد می کنند. نتیجه احتمالی، شامل کاربری خواهد بود که به دنیای حقیقت مجازی می رود و با چرخاندن یک سوئیچ یا چرخاندن یک صفحه، در دنیای واقعی و فیزیکی تغییری صورت می دهد.

طبق گزارش مجله اینداستری ویک، یک متاورس صنعتی امکان دارد شامل مدل های مشابه دوقلوهای دیجیتالی دقیق و جامع از اشیایی باشد که در حقیقت وجود دارد.

در مقطع فعلی، هیچ تعریف استانداردی از فناوری نسل ششم وجود ندارد. تازه در اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ بود که شبکه های مخابراتی نسل پنجم (۵G) در آمریکا به صورت تجاری عرضه شدند.

مدیرعامل نوکیا اظهار داشت: ارتقا به شبکه های نسل ششم، مستلزم منابع رایانشی گران تری شامل شبکه هایی که صدها برابر و شاید هزار برابر سریعتر از نسل پنجم هستند، خواهد بود.

کارشناسان می گویند نسل ششم فقط شامل سرعت و واکنش سریعتر نیست بلکه با توسعه فناوری در مکانیک کوانتومی و هوش مصنوعی، تغییر بزرگی در شبکه ها صورت خواهد داد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، ماریانا اوربیست، استاد رابط کاربری چند حسی در دانشگاه کالج لندن ماه جاری در روزنامه ال پائیس نوشت: بخشی از این تغییر، شامل فناوریهای تعاملی خواهد بود که حسهای انسانی دیگر مانند بویایی، چشایی، لمسی را در تجربه کاربری می گنجانند.




You may also like