سئو بوی: سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی «سلام» با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به مجموعه سامانه های خدماتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی می شود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون سامانه های متعـددی را در اختیار دارد که برای ارائـه خدمت به کاربر نهایی طراحی شده و به شیوه های مختلفی در دسترس عموم قرار دارند. با این وجود، با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به همه این سامانه ها، مجموع آنها در قالب سامانه سلام نیز قرار گرفته و یک گام دیگر در جهت سهولت دسترسی مردم به ابزارهای نظارتی و خدماتی سازمان برداشته شده است. این سامانه به زودی در پورتال رگولاتوری قرار می گیرد.
سلام یا سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی، همانند یک پنجره واحد نظارتی، خدمات جامعی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اختیار مشترکان قرار می دهد. هدف اصلی از طراحی سامانه سلام، افزایش دسترسـی و نظارت مردم به خدمات با کیفیت ارتباطی است که برمبنای اطلاعات دریافتی، (ضمن رعایت حریم خصوصی کاربران) به پایداری بیشتر بازار این خدمات کمک می نماید.
صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در آیین افتتاح سامانه «سلام» با اعلان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات، نظارت بر نحوه ارائه خدمات اپراتورها ازجمله کیفیت، قیمت و پوشش آنهاست، اظهار داشت: ما باید نظارت داشته باشیم که مردم خدمات مناسبی دریافت نمایند. برای پایش کیفیت، ابزارهای مختلفی در این سازمان به کار گرفته می شود و ما حالا به سامانه ای رسیدیم که نظارت را در اختیار خود مردم قرار دهیم.
وی با اعلان اینکه سامانه سلام از روز شنبه برای عموم مردم مورد استفاده است، اضافه کرد: هرکس اپلیکیشن سلام را در موبایل خود نصب کند، می تواند اطلاعات اپراتور خودرا در اختیار ما قرار دهد. هرچه بیشتر از این سامانه استفاده شود، اطلاعات بیشتری روی آن قرار می گیرد و تسلط ما بر کیفیت شبکه ارتباطی بیشتر خواهد شد. ما حالا سنجش دقیقی از کیفیت اینترنت نداریم، اما این سامانه در گستره جغرافیایی کشور دارای اطلاعات موجود از شبکه های ارتباطی است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلان اینکه این سازمان علاوه بر بحث نظارتی، تلاش نموده تا تمام خدمات خودرا بر یک پنجره واحد عرضه نماید، اظهار نمود: این سامانه، استفاده از خدمات را برای مردم ساده تر می کند. در آینده ماژول های بیشتری به این سامانه اضافه خواهد شد. وزیر ارتباطات از ما خواسته است که در مورد کیفیت تلاش و کمک نماییم توسعه مناسب با شبکه انجام پذیرد، ما نیز امیدواریم با کمک مردم و اطلاعاتی که از نظرسنجی در این سامانه به ثبت می رسد، شاهد توسعه کیفیت ارتباطات باشیم.
همین طور مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- با اعلان اینکه سازمان تنظیم مقررات در امتداد تجمیع سامانه های ارتباطی و خدمات نظارتی، سلام را راه اندازی کرده، اظهار داشت: امکان ثبت پاسخگویی به شکایات، پورتال ارتباط با مشترکین، تست سرعت اینترنت، خدمات رجیستری، مشارکت در سنجش کیفیت خدمات، نقشه های پوششی، ترابردپذیری، تشعشعات، مدیریت پیامک های تبلیغاتی و استعلام تمامی خدمات به نام مشترکان، از خدمات این اپلیکیشن است.
وی درباره های سامانه های نظارتی رگولاتوری توضیح داد: اطلاعات سامانه های مدیریتی اپراتورها، اطلاعات خام از شبکه اپراتور، تجربه مشتریان از کیفیت خدمات اپراتورها با بهره گیری از سامانه نت سنج پلاس، دریافت شکایات و اعتراضات مشتریان بوسیله سامانه و وب سایت ۱۹۵، امکان پایش پارامترهای کیفی خدمات اپراتورهای ثابت و سیار را فراهم می آورد. با راه اندازی سامانه سلام نیز تمامی خدمات اپراتورها را بصورت یکپارچه در این سامانه مانیتور خواهیم کرد. در کنار آن از مخاطبان نظرخواهی کرده و متقابلاً این نظرات را برای بهبود کیفیت خدمات به اپراتورها ارائه می دهیم.





منبع:

You may also like