مدیرعامل گروه نوآوری امید فضا با اشاره به اینکه حضور بخش خصوصی کشور در صنعت فضا را با فاصله ۱۰ ساله از دنیا آِغاز کردیم، اظهار داشت: ما تولید ماهواره های ارزانقیمت و عرضه خدمات فضاپایه را در دستور کار قرار دادیم.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، دکتر حسین شهرابی امروز در دورهمی امید فضا که به مناسبت روز ملی فضایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، دانشجویان را نسل آینده صنعت فضایی کشور دانست و اضافه کرد: در سالهای اخیر کشور وارد زیست بوم توسعه فضایی شده است و اعتقاد داریم ساخت ماهواره های ارزانقیمت باید در اولویت این صنعت قرار گیرد.
وی با تکیه بر لزوم مردمی شدن خدمات فضا پایه در کشور، اظهار نمود: ما با برگزاری سالانه این دورهمی درصدد هستیم تا دستاوردها و چالش های این حوزه بررسی شود، ولی دکتر سالاری رئیس سازمان فضایی پیشنهاد برگزاری چنین نشست هایی به صورت فصلی پیشنهاد کرد.
شهرابی ضمن اشاره به عزم راسخ دولت در توسعه این صنعت در کشور، تصریح کرد: ما امروز در مورد مبحث ورود بخش خصوصی بحث می نماییم که ۱۰ سال قبل دنیا اجرای آنرا کلید زده اند و ما با فاصله ۱۰ ساله وارد این عرصه شدیم.
مدیرعامل گروه نوآوری امید فضا ضمن اشاره به ساخت ماهواره کوثر، خاطرنشان کرد: این محصول حاصل همکاری ۸ شرکت است که ۴ مورد از این شرکت ها به صورت کنسرسیومی با یکدیگر همکاری دارند.
وی رونمایی محتوایی از این ماهواره را از برنامه های جانبی این رویداد دانست و افزود: علاوه بر آن در این دورهمی ۴ شرکت فعال در صنعت فضا دغدغه های خویش را مطرح خواهند کرد.
وی افزود: ما برای فعالیتهای خود بازار داخلی را اولویت خود قرار نداده ایم و بازارهای بین المللی را هدف گذاری کردیم.



You may also like