بر اساس گزارشی جدید گوگل در ۲۰۲۱ میلادی ۹.۶ میلیون دلار صرف لابی گری در آمریکا کرده که این رقم ۲۷ درصد بالاتر از سال قبل است. حال آنکه قانونگذاران تلاش در کنترل قدرت شرکتهای فناوری دارند.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، بر مبنای پایگاه داده افشاگری لابی سنای آمریکا، گوگل گزارش داده هزینه های لابی گری این شرکت در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۷ درصد بیشتر افزایش پیدا کرده ۹.۶ میلیون دلار در این حوزه هزینه کرده است. هرچند رقم اعلام شده بسیار کمتر از ۲۰ میلیون دلاری است که گوگل در ۲۰۱۸ صرف لابی گری کرد. با این وجود هزینه لابی گربی ۲۰۲۱ شرکت از ۷.۵۳ میلیون دلاری صرف شده در ۲۰۲۰ میلادی بیشتر است. طبق اطلاعات موجود گوگل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ میلادی ۲.۲ میلیون دلار صرف لابی گری کرده است. هزینه های لابی گری گوگل در ۲۰۲۰ میلادی کاهش پیدا کرد چونکه این شرکت تیم های ارتباط با دولت خویش را تغییر داد. بزرگترین شرکتهای فناوری همچون آمازون، فیسبوک و اپل اخیراً به افترا سواستفاده از قدرت خود بر بازار به شدت تحت فشار کنگره هستند. در همین راستا فهرستی بلند بالا از لوایح با هدف کنترل قدرت آنها اعلام شده است. اما هیچکدام به قانون تبدیل نشده اند. یکی از این لوایح که طبق آن پلت فرم ها نمی توانند کسب و کارهای خویش را بر دیگری ترجیح دهند، روز پنج شنبه توسط کمیته قضایی مجلس سنا تصویب گردید.


منبع:

You may also like