به گزارش سئو بوی رگولاتور کپی رایت چین اعلام نمود پلت فرم های پخش موسیقی به جز در موارد استثنا اجازه ندارند قراردادهای کپی رایت انحصاری امضا کنند.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، این در شرایطی است که دولت چین مقابله با رفتارهای انحصارگرایانه در بخش خصوصی را شروع کرده است. اداره ملی کپی رایت چین(NCAC) در جلسه ای با پلت فرم های پخش موسیقی دیجیتال و همینطور شرکتهای پخش موسیقی این دستور را صادر کرده است. دستور مذکور در حالی صادر می شود که رگولاتورهای چینی صنعت فناوری را هدف گرفته و روی موضوع هایی مانند رفتارهای انحصارگرایانه، رقابت ناعادلانه و حقوق مصرف کننده تمرکز کرده اند. NCAC هنوز اعلام نکرده چه شرکت هایی در جلسه مذکور حضور داشته اند. علاوه بر تنسنت، یک تولید کننده موبایل، شرکت مخابراتی چاینا موبایل، شرکت اینترنتی Netease سرویسهای پخش موسیقی محبوبی در چین دارند. سرویسهای پخش موسیقی جهانی مانند اسپاتیفای در چین ممنوع هستند. به قول این سازمان بعد از ممنوعیت پخش موسیقی بدون اجازه در سال ۲۰۱۵ و دستور به پلت فرم ها برای حذف میلیونها آهنگ، اجرای قانون کپی رایت بهبود یافته، اما این صنعت هنوز نیازمند استانداردسازی است. در بیانیه NCAC آمده است: در جلسه تاکید شد شرکتهای ضبط و پخش موسیقی، شرکتهای ترانه نویسی و همینطور پلت فرم های دیجیتال در قراردادهایشان باید علاوه بر مبلغی مشخص، سهمی از مبلغ دریافتی در ارتباط با استفاده از اثر یا محصول را به طرف مقابل بپردازند. همینطور این شرکت ها نباید قراردادهای کپی رایت انحصاری را مگر در شرایطی خاص امضا کنند. سال قبل شرکت تنسنت اعلام نمود بعد از دستور رگولاتور بازار چین، تمام قراردادهای کپی رایت انحصاری موسیقی خویش را آخر داده است. این رگولاتور اعلام نمود تنسنت بیشتر از ۸۰ درصد منابع انحصاری موسیقی را در اختیار دارد و بدین سان شرکت قدرت زیادی در بازار کپی رایت یافته و می تواند ورود محصولات و آثار جدید به بازار را محدود کند.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، این در شرایطی است که دولت چین مقابله با رفتارهای انحصارگرایانه در بخش خصوصی را شروع کرده است. اداره ملی کپی رایت چین(NCAC) در جلسه ای با پلت فرم های پخش موسیقی دیجیتال و همینطور شرکتهای پخش موسیقی این دستور را صادر کرده است. دستور مذکور در حالی صادر می شود که رگولاتورهای چینی صنعت فناوری را هدف گرفته و روی موضوع هایی مانند رفتارهای انحصارگرایانه، رقابت ناعادلانه و حقوق مصرف کننده تمرکز کرده اند. NCAC هنوز اعلام نکرده چه شرکت هایی در جلسه مذکور حضور داشته اند. علاوه بر تنسنت، یک تولید کننده موبایل، شرکت مخابراتی چاینا موبایل، شرکت اینترنتی Netease سرویسهای پخش موسیقی محبوبی در چین دارند. سرویسهای پخش موسیقی جهانی مانند اسپاتیفای در چین ممنوع هستند. به قول این سازمان بعد از ممنوعیت پخش موسیقی بدون اجازه در سال ۲۰۱۵ و دستور به پلت فرم ها برای حذف میلیونها آهنگ، اجرای قانون کپی رایت بهبود یافته، اما این صنعت هنوز نیازمند استانداردسازی است. در بیانیه NCAC آمده است: در جلسه تاکید شد شرکتهای ضبط و پخش موسیقی، شرکتهای ترانه نویسی و همینطور پلت فرم های دیجیتال در قراردادهایشان باید علاوه بر مبلغی مشخص، سهمی از مبلغ دریافتی در ارتباط با استفاده از اثر یا محصول را به طرف مقابل بپردازند. همینطور این شرکت ها نباید قراردادهای کپی رایت انحصاری را مگر در شرایطی خاص امضا کنند. سال قبل شرکت تنسنت اعلام نمود بعد از دستور رگولاتور بازار چین، تمام قراردادهای کپی رایت انحصاری موسیقی خویش را آخر داده است. این رگولاتور اعلام نمود تنسنت بیشتر از ۸۰ درصد منابع انحصاری موسیقی را در اختیار دارد و بدین سان شرکت قدرت زیادی در بازار کپی رایت یافته و می تواند ورود محصولات و آثار جدید به بازار را محدود کند.