برای این که بتوانید به راحتی در این مورد تصمیم بگیرید نیاز است که با مزایا و معایب فروش درب ضد سرقت آشنا شوید. در این مقاله ما به نقاط قوت و ضعف درب‌های ضد سرقت می پردازیم. با ما همراه باشید.

در صورتی که قصد دارید برای خانه نوساز خود درب‌های مطمئن خریداری کنید و یا درب قدیمی منزل یا محل کار خود را تعویض کنید اولین پیشنهادی که به شما می شود خرید درب ضد سرقت است. سوال اینجا است که آیا واقعا خرید درب ضد سرقت ضرورت دارد؟  برای این که بتوانید به راحتی در این مورد تصمیم بگیرید نیاز است که با مزایا و معایب فروش درب ضد سرقت آشنا شوید. در این مقاله ما به نقاط قوت و ضعف درب‌های ضد سرقت می پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌ها و مشخصات درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از سایر مدل درب‌های معمولی متمایز می سازد. مهمترین ویژگی‌های درب‌های ضد سرقت عبارتند از :

– نفوذ ناپذیری و ضریب ایمنی بسیار بالا

– قابلیت نصب قفل‌های با کیفیت و هوشمند

– مقاومت مناسب در برابر  حرارت

– مقاومت و استحکام بالا در مقابل فشارهای خارجی

– عایق گرما، سرما و صدا

– طول عمر مفید بالا و کیفیت مناسب

همانطور که از نامشان پیدا است این درب ضد سرقت ترک هستند و به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که در مقابل هرگونه فشار خارجی مقاومت خوبی داشته باشند. اگرچه درب‌های ضد سرقت از نظر ظاهری دارای مدل‌ها و رنگ‌های متفاوتی هستند اما عموما عملکرد و ساختار یکسانی دارند.

همه درب‌های ضد سرقت از لایه های محکم فلز و چوب ساخته می‌شوند بنابراین به راحتی نمی توان این درب‌ها را شکست، برش زد و یا به آنها آسیبی وارد کرد.

یکی از ویژگی‌های درب‌ ضد سرقت لوکس این است که به گونه‌ای طراحی می شوند که لولاها به سمت داخل خانه قرار می‌گیرند و در برخی از مدل‌های درب‌های ضد سرقت ( درب ضد سرقت چینی) لولاها کاملا به صورت پنهان طراحی شده‌اند که این مسئله می‌تواند باعث بالاتر رفتن ضریب ایمنی درب‌های ضد سرقت باشد چرا که در این صورت احتمال آسیب رسانی به لولاها و باز کردن درب از این طریق به صفر می‌رسد.

مزایای درب ضد سرقت

در این بخش به معرفی مزایای درب های ضد سرقت و مقایسه آنها با درب‌های معمولی می‌پردازیم.

عمر طولانی

معمولا درب های ضد سرقت به دلیل کیفیت بالایی که در اجزاء و قطعات آنها دیده می‌شود و همچنین استحکام بالایی که دارند از عمر طولانی‌تری نسبت به درب‌های معمولی برخوردار هستند. بنابراین یک بار هزینه کردن برای خرید یک درب ضد سرقت با کیفیت شما را تا سال‌های سال از هزینه‌های اضافی دور می‌کند.

عایق‌بندی مناسب

این درب‌ها در کنار ضریب ایمنی بالایی که دارند نوعی عایق گرما، سرما، رطوبت و صدا نیز محسوب می‌شوند. درب‌های ضد سرقت معمولا از دو بخش روکش داخلی و خارجی درب تشکیل شده اند که قسمت خالی میان آنها را پشم سنگ یا پشم شیشه پر می‌کند، ضمن این که دارای یک لایه فلزی فولادی نیز در بخش داخلی درب هستند. به این ترتیب این درب ها عایق خوبی در مقابل گرما و سرما و صدا هستند. بنابراین استفاده از چنین درب هایی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی در خانه نیز خواهد بود.

استفاده از قفل مطمئن

درب‌های ضد سرقت معمولا مجهز به قفل‌های مستحکم و با دوام و البته با کیفیت بالایی هستند که ضریب ایمنی آنها را افزایش می‌دهد. ضمن این که می توان از قفل‌های مدرن وهوشمند نیز در این درب‌ها استفاده کرد.

مقاومت در مقابل حرارت

یکی از مهمترین مزایای درب های ضد سرقت مقاومت بالای آنها در مقابل حرارت است. بنابراین اگر در ساختمان های نوساز از درب های ضد سرقت استفاده شود در صورت بروز آتش سوزی از گسترش آتش جلوگیری می‌شود و تا رسیدن نیروهای امدادی خطری واحدهای دیگر را تهدید نخواهد کرد.

زیبا و مدرن

از جمله مزایای استفاده از درب ضد سرقت شکل زیبا و ظاهر مدرن آن است. در ساختمان سازی امروزی با توجه به جایگاه ویژه دکوراسیون داخلی استفاده از چنین درب‌هایی مطمئنا زیبایی بیشتری به دنبال خواهد داشت که در کنار ایمنی بالا می تواند بهترین گزینه برای خانه های نوساز و مدرن باشد. درب‌های ضد سرقت در انواع مدل و رنگ تهیه می‌شود که کار انتخاب را برای کاربر ساده‌تر می‌سازد.

مقاومت بالا

مهمترین ویژگی درب های ضد سرقت مقاومت بالایی است که دارند. در واقع باید گفت عبور از درب‌های ضد سرقت بدون کلید کار بسیار سختی است. ضریب ایمنی درب های ضد سرقت با توجه به چند لایه فولاد و فلز و روکش‌های چوبی و پشم سنگ و … بسیار بالا است و عملا جلوی نفوذ را می گیرد. در حال حاضر برخی درب‌های معمولی را با شکل و ظاهر درب‌های ضد سرقت ساخته اند که خریدار را دچار مشکل می‌کند. توجه داشته باشید که درب های ضد سرقت مرغوب و با کیفیت با توجه به چند لایه بودن بسیار سنگین هستند. این درب‌های معمولی اگرچه ظاهری شبیه به درب ضد سرقت دارند اما نسبت به آنها سبکتر هستند.

پنهان بودن لولاها

یکی دیگر از ویژگی‌های درب های ضد سرقت که ضریب ایمنی آن را بالاتر می‌برد، پنهان بودن لولاها  در این درب‌ها است. معمولا در درب ضد سرقت ترک لولاها به سمت داخل طراحی شده اند و در درب ضد سرقت  چینی لولاها کاملا پنهان هستند. همین مسئله باعث می‌شود که نتوان به راحتی درب‌های ضد سرقت را بدون کلید باز کرد.

کلام آخر

اکنون با مزایای استفاده از درب های ضد سرقت آشنا شدید. انتخاب و خرید درب ضد سرقت با توجه به ضریب ایمنی بالایی که دارد عملا خانه یا محل کار شما را از نفوذ سارقین در امان می‌دارد. ضمن این که استفاده از چنین درب‌هایی با ظرافت و زیبایی طراحی و ظاهر مدرنی که دارند برای ساختمان‌های نوساز شکیل تر به نظر می‌رسد.

از نظر ایمنی درب ضد سرقت ترک با درب ضد سرقت چینی تفاوت چندانی ندارد و استفاده از هر نوع درب ضد سرقت با ویژگی‌هایی که به آنها اشاره کردیم می تواند برای خانه یا محل کار شما مفید باشد. با این حال خصوصیات درب ضد سرقت ترک و شکل ظاهری آن باعث شده است که قیمت درب ضد سرقت ترک در مقایسه با سایر مدل‌ها بالاتر باشد.

 

You may also like