سئو بوی: سال ۲۰۲۱، سال بسیار خوبی برای پذیرش و قیمت گذاری ارزهای دیجیتال بوده، قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال از شروع سال باوجود روند نزولی اخیر خود به شدت بالا رفته و بیش از ۷۰ درصد به ارزش آنها افزوده شده است.
به گزارش سئو بوی به نقل از یاهوفایننس، سال ۲۰۲۱ رو به انتها و بیتکوین، همچنان غالب ترین ارز دیجیتال در جهان است. ارزش این ارز دیجیتال طی ۵۲ هفته گذشته افزایش قابل توجهی (۷۲ درصد) داشت و از دارایی های مالی مانند طلا پیشی گرفته است.
صعود بیتکوین با پذیرش ارزهای دیجیتال همراه بود و ورود نهادهای شرکتی بیشتر به فضای ارز دیجیتال به افزایش قیمت بیتکوین کمک کرد.
از دیگر دلیلهای افزایش ارزش بیتکوین، تصمیم ایلان ماسک برای تسلا بود که بیتکوین را برای پرداخت وسایل نقلیه الکتریکی خود انتخاب نمود.
افزایش پذیرش از طرف سرمایه گذاران نهادی و خرد، بیتکوین را به بالاترین سطح تاریخی ۶۴ هزار دلار رساند و عملکرد ضعیف آن از ماه مه تا سپتامبر ناشی از ممنوعیت کارهای در رابطه با ارزهای دیجیتال در چین بود.
قیمت بیتکوین در ماه سپتامبر با حرکت ماینرها به اروپا و آمریکای شمالی افزوده شد و السالوادور نخستین کشور در جهان بود که بیتکوین را بصورت رسمی در ماه سپتامبر به یک ارز قانونی تبدیل کرد.
هم اکنون ارزش بیتکوین نزدیک به ۳۰ درصد نسبت به بالاترین رکورد خود کم شده است و این مورد نیز به سبب فشار بر فروش بیتکوین در چین عنوان شده است برای اینکه صرافی ها فعالیت خودرا در این کشور متوقف کرده اند و معامله گران چینی رمزارزهای خودرا برای از دست ندادن سرمایه می فروشند.
کارشناسان بازار خوش بین هستند و انتظار می رود سال ۲۰۲۲ رشد بیشتری برای بازار ارزهای دیجیتال و خصوصاً بیتکوین باشد.
فاکتورهای نمودار تکنیکال بیت کوین به دلیل عملکرد ضعیف سکه در هفته های اخیر منفی شدند اما فاکتورهای بلندمدت آن نشان میدهد که این رمزارز عملکرد خوبی دارد.
انتظار می رود تا ژانویه فشار فروش از طرف چین به اتمام برسد و قیمت بیتکوین صعودی شود همین طور پیش بینی ها حاکی از آنست که معاملات سال ۲۰۲۲ به بالای ۸۰ هزار دلار افزایش یابد.
مجموع ارزش بازار جهانی رمزارزها هم اکنون ۲.۴۰ تریلیون دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۴۱ درصد بیشتر شده است.
هم اکنون ۴۰.۱۷ درصد کل بازار رمزارزها در اختیار بیتکوین است. بیتکوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین به وجود آمد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.
حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲.۲۰ میلیارد دلار که ۴.۳۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز (DeFi) هم اکنون ۱۳.۰۱ میلیارد دلار که ۱۸.۰۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه های پایدار حالا ۵۵.۰۸ میلیارد دلار که ۷۶.۲۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.
به روز رسانی قیمت رمزارزها (تا ساعت ۱۱ بامداد به وقت شرقی)
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت کوین
قیمت: ۵۰ هزار و ۹۰۶.۰۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۴۰ درصد افزایش
۲- اتریوم
قیمت: ۴۰۶۳.۹۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۷ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۱۵ درصد افزایش
۳- بایننس کوین
قیمت: ۵۴۶.۵۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۹۶ درصد افزایش
۴- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۶ درصد کاهش
۵- سولانا
قیمت: ۱۹۹.۷۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۶۲ درصد افزایش
۶- کاردانو
قیمت: ۱.۵۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۳۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۵۸ درصد افزایش
۷- ریپل
قیمت: ۰.۹۲۳۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۲ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۴ درصد افزایش
۸- پولکا دوت
قیمت: ۳۱.۶۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۲۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۷۷ درصد افزایش
۹ – یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۰درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش
۱۰- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۹۰۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۰۸ درصد افزایش




منبع:

You may also like