به گزارش سئو بوی سخنگوی شرکت مخابرات ایران ضمن اشاره به عدم حضور وزارت ارتباطات در نمایشگاه ایران تلکام ۱۴۰۰ اظهار داشت: انتظار این است که وزارت ارتباطات بعنوان پدر خانواده ICT کشور در این نمایشگاه حضور یابد.

به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، محمدرضا بیدخام در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه تلکام ضمن اشاره به برگزاری چهار روزه این نمایشگاه و دستاوردهای آن عنوان کرد: سال جاری نمایشگاه تلکام با شعار مخابرات، تحول دیجیتال و توسعه پایدار بعد از گذشت حدود سه سال وقفه، برگزار شد و گروه شرکتهای مخابرات ایران و سایر شرکتهای فعال در این عرصه که در مجموع بیشتر از صد شرکت می شوند، در این نمایشگاه حضور بهم رساندند.
وی ضمن اشاره به این که ۳۰ شرکت استارت آپی هم در این نمایشگاه با همکاری معاونت علمی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: به رغم تعداد کم شرکتهای حاضر در این نمایشگاه شاهد بهره وری های بالایی در این رویداد بودیم.
مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران سال جاری متولی برگزاری نمایشگاه تلکام بود، تصریح کرد: ما پیشنهاد دادیم سندیکای صنعت مخابرات هم در این نمایشگاه شرکت نماید. اما متأسفانه این سندیکا حضور نداشت اما شرکتهای تابعه آن که حدود ۳۵ شرکت می شدند در تلکام حضور یافته و فعال بودند.
بیدخام افزود: آمادگی داریم در سنوات آینده از حضور شرکتهای بیشتری در نمایشگاه استقبال نماییم. چون که معتقدیم فضا برای تمامی فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در تلکام باز است.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: در این حال توقع داشتیم حاکمیت از این نمایشگاه استقبال کند اما متأسفانه وزارت ارتباطات سال جاری در این نمایشگاه حضور نداشت و جای تأسف است که وزارت ارتباطات بعنوان پدر خانواده حوزه ICT در این نمایشگاه شرکت نکرد و البته دلیل خاصی هم برای این عدم استقبال اعلام نشد.
بیدخام ضمن اشاره به این که در این چهار روز گروه شرکتهای مخابرات ایران در حوزه مشتریان تجاری خانگی و سازمانی، محصولات ویژه ای عرضه دادند، خاطرنشان کرد: در حوزه اتصال فیبر نوری به اماکن، شو روم (پنل) و ورکشاپ های آموزشی برای کاربران برگزار گردید. در این حال مخابرات از اپلیکیشن «مخابرات من» رونمایی نمود تا از این پس عرضه خدمات مخابرات از راه اپلیکیشن برای مشترکان فراهم گردد.
وی ضمن اشاره به هماهنگی با معاونت علمی ریاست جمهوری برای حضور استارت آپ های فعال این حوزه در نمایشگاه اظهار داشت: برنامه این است که نیازهای زیرساختی این استارت آپ ها را تأمین کند. این کسب و کارهای نوپا، ایده های جدید و نویی را در نمایشگاه عرضه کردند و آمادگی داریم در صورت نیاز زیرساخت های مخابراتی آنها را تأمین نماییم.
بیدخام از امضای دو تفاهمنامه در پشتیبانی از تولید داخل توسط شرکت مخابرات اطلاع داد و اظهار داشت: از آنجاییکه مخابرات مصرف کننده مودم های داخلی برای سرویسهای اینترنت ADSL، VDSL، FTTH است در این راستا، تفاهمنامه ای منعقد کرد. در همین حال با مجموعه کابل مخابراتی شهید قندی هم در جهت تأمین زیرساخت های فیبر و کابل برای نیازهای ۵ سال آینده تفاهمنامه همکاری منعقد شد.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات و راهکارهای فناورانه (ایران تلکام ۱۴۰۰) از دوم تا پنجم ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های تهران دایر است.


منبع:

You may also like