چین با هدف قانونمند کردن فضای مجازی پیش نویس قانونی را در رابطه با تبلیغات آنلاین آماده کرده که آگهی دهندگان و شرکت های تبلیغاتی موظف به پیروی از آن هستند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ویون، مقرر است بحث و بررسی برای نهایی کردن این پیش نویس تا ۲۵ دسامبر ادامه یابد. برمبنای پیش نویس مذکور، تبلیغاتی که هدف از آنها تأثیرگذاری بر کودکان و ترویج بازی های آنلاین، لوازم آرایشی و بهداشتی و خدمات درمانی باشد، ممنوع می شوند.
اداره ایالتی تنظیم بازار چین در این مورد گفته است: استانداردهای تبلیغات باید «الزامات ایجاد تمدنی معنوی و ترویج فرهنگ سنتی عالی ملت چین را در خود داشته باشند.»
برخی شرکت های بزرگ فناوری در چین مجبور شده اند ارائه برخی خدمات جدید را تا زمان مشخص شدن میزان تبعیت آنها از قوانین رگولاتوری در رابطه با اینترنت متوقف کنند. همین طور برخی شرکت های فناوری در این کشور به سبب عدم تبعیت از قوانین امنیت سایبری و به خطر انداختن حریم شخصی کاربران با مجازات هایی مواجه گشته اند همچون آنها می توان به دیدی ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی اشاره نمود.
رگولاتوری چین همین طور از شرکت های آی تی در این کشور خواسته تا جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی مشتریان خدمات خودرا تضمین کرده و مشخص کنند چه نوع داده هایی را از شهروندان جمع آوری کرده و نگهداری می کنند. آنها همین طور موظف می باشند بدین منظور رضایت کاربران را هم جلب کنند.

You may also like