سئو بوی: مایکروسافت از برنامه های خود برای استخدام ۲۵ هزار نفر در زمینه امنیت سایبر ظرف چهار سال آینده آگاهی داده و برای یافتن اشخاص مناسب با دانشگاه ها همکاری می کند.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، مایکروسافت می خواهد به ۲۵ هزار دانشجوی رشته های در رابطه با امنیت سایبری بورس تحصیلی یا کمک مالی بدهد و ۱۵۰ استاد دانشگاه را در دانشگاه های مختلف آمریکا را تحت آموزش قرار دهد.
مایکروسافت همین طور برنامه های درسی مورد نیاز دانشگاه ها در این عرصه را به رایگان در اختیار آنها قرار می دهد. براد اسمیت رییس مایکروسافت بتازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد: ظرف سه سال آینده ده ها میلیون دلار صرف کوشش برای ارائه آموزش های سایبری خواهد شد و این طرح آغازین است و سقف آن چیزی که مایکروسافت می خواهد به آن برسد، محسوب نمی گردد.
تلاش های مایکروسافت در حوزه ارتقای امنیت سایبری آمریکا بعد از آن شروع شده که این کشور با پیچیده ترین حملات سایبری ضد خود روبه رو شده است. همچون این حملات می توان به هک شرکت سولارویندز و سرقت اطلاعات ده ها وزارتخانه و شرکت خصوصی در آمریکا و نیز هک شرکت کولونیال و اختلال در سوخت رسانی به بخش هایی از آمریکا اشاره نمود.
جو بایدن رییس جمهور آمریکا در آگوست گذشته جلسه ای را با مدیران شرکت های بزرگ فناوری در این کشور برگزار کرد و خواهان ارتقای امنیت سایبری شد.


منبع:

You may also like