کشورهای عضو گروه G7 در آخرین نشست خود بر سر تسهیل روند مدیریت داده ها در اینترنت و رفع موانع تجارت دیجیتال به توافق رسیدند، توافقی که می تواند در آینده حکمرانی داده بسیار موثر باشد.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر؛ مقامات اقتصادی و تجاری اعضای گروه G7، در نشست روز جمعه خود که در لندن برگزار شد، بر سر ایجاد یک چارچوب سختگیرانه برای حفاظت از داده های اروپا در بستر اینترنت و رفع موانع تجارت دیجیتال به توافق رسیدند. برمبنای توافق صورت گرفته، ۷ کشور ثروتمند جهان، قصد دارند به رژیم حفاظت داده ای دست یابند که بین دو دیدگاه سختگیرانه اروپایی و رویکرد باز ایالات متحده آمریکا، چارچوبی میانه باشد. کشور بریتانیا در حاشیه این جلسه، طی اطلاعیه ای اعلام نمود: «ما با حمایت گرایی و اقتدارگرایی دیجیتال مخالفیم و امروز تصمیماتی در مورد اصول تجارت دیجیتال کشورهای G7، اتخاذ کردیم که رویکرد این کشورها به تجارت دیجیتال را شکل می دهد.» به عقیده خیلی از کارشناسان، قوانین سختگیرانه موجود در حوزه استفاده شرکتها از داده کاربران، مانع بزرگی بر سر راه کسب و کارهای آنلاین کوچک و متوسط شمرده می شود و پایبندی به آنها برای این شرکتها بسیار پیچیده و پر هزینه است. طبق گزارش انتشار یافته از طرف رویترز، توافق یاد شده، اولین گام در امتداد کاهش این موانع شمرده می شود. بطور کلی اصول پوشش بازارهای دیجیتال آزاد، جریان داده های فرامرزی، تدابیر حفاظتی برای کاربران و شرکت ها، سیستم های تجارت دیجیتال و حکمرانی جهانی منصفانه و فراگیر، همچون مواردی است که در بیانیه نهایی نشست، به آنها اشاره شده است. در ضمیمه این سند، آمده است که: «ما باید موانع غیرقابل توجیه موجود بر سر راه جریان داده های فرامرزی را برطرف نماییم و در عین حال به حفظ حریم شخصی کاربران، حفاظت از داده ها، احترام به حقوق مالکیت معنوی و امنیت نیز دقت کنیم.» به عقیده متخصصان، توافق شکل گرفته میان ایالات متحده آمریکا، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا، می تواند راندمان تجارت دیجیتال جهان را صدها میلیارد دلار افزایش دهد و از این حیث، بسیار حائز اهمیت می باشد. کلیدی ترین موضوعات نشست وزرای دیجیتال و فناوری
طبق گزارش مکتوب انتشار یافته در وبگاه رسمی نشست گروه G7 سال ۲۰۲۱، از نشست وزرای دیجیتال و فناوری کشورهای عضو، مسئله «جریان قابل اعتماد آزاد اطلاعات»، همچون مسائلی بود که مورد بررسی قرار گرفت. کلیدی ترین موضوعات مورد توافق در نقشه راه این جلسه، عبارت است از: ۱. محلی سازی داده ها توانایی جابجایی و حفاظت از داده ها در داخل مرزهای جغرافیای بمنظور دستیابی به رشد اقتصادی و افزایش نوآوری، امری ضروری محسوب می شود. محلی سازی داده ها می تواند بر جریان اطلاعات تأثیر بگذارد و نتایج احتمالی آن به طور معمول متوجه مشاغل خصوصاً شرکت های کوچک و متوسط خواهد شد. حاضران نشست در جریان جلسه یاد شده، ضمن توافق بر سر لزوم تحقق امکان محلی سازی داده ها، به این نتیجه رسیدند که در ادامه کار به شواهد بیشتر و تجزیه دقیق از تأثیر اقتصادی و اجتماعی محلی سازی داده بر اکوسیستم جهانی اطلاعات، نیاز دارند. ۲. همکاری در زمینه تنظیم گری موضوع قانون گذاری در زمینه اطلاعات، موضوع دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. وزرای کشورهای عضو در این جلسه، نتیجه گرفتند که تفاوت در رویکرد های داخلی به حوزه اطلاعات می تواند بر جریان داده های فرامرزی تأثیر مستقیم بگذارد و سبب بروز عدم اطمینان برای دولت ها، مشاغل و افراد شود. از همین روی، مقامات حوزه دیجیتال و فناوری کشورهای G7، کار را برای شناسایی اشتراکات موجود در رویکرد های نظارتی به داده ها و همین طور همکاری بین کشورها دراین زمینه، شروع خواهند کرد. ۳. دسترسی دولت به داده ها مسئله سطح دسترسی دولت ها به داده های شخصی نیز از موضوعات مورد بررسی در این جلسه به شمار می روند. به عقیده متخصصان، میان حفاظت قوی از داده ها، حفظ حریم خصوصی، رژیم های دسترسی قانونی و نیاز مشروع دولت ها به کسب دسترسی داده های شخصی در اختیار بخش خصوصی، ارتباط واضحی وجود دارد. مقامات حاضر در این جلسه، ضمن اعلام تعهد کامل نسبت به رعایت استانداردهای حفاظت از داده های داخلی، حفظ حریم خصوصی و رژیم های دسترسی دولتی به اطلاعات، اعلام نمودند که آماده همفکری و تعامل فعال با گروههای همفکر فعال در این عرصه هستند. ۴. اولویت های موجود در زمینه اشتراک گذاری اطلاعات اولویت های موجود در زمینه اشتراک گذاری اطلاعات، آخرین موضوعی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بحران شیوع ویروس کووید ۱۹، ارزش و نیاز کشورهای همسو برای دستیابی به اجماع در مورد رویکرد های مناسب اشتراک گذاری داده ها در بخش های اولویت دار و اضطراری مانند مراقبت های بهداشتی را به خوبی نشان داد. اعضای G7، در این جلسه، ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاریهای موجود برای اشتراک گذاری داده های بهداشتی میان کشورهای عضو، اعلام نمودند که توسعه همرسانی داده ها در حوزه های دیگر را نیز در اولویت قرار خواهند داد. نشست وزرای اقتصادی
نشست وزرای اقتصادی کشورهای G7، نقطه عطف دیگر این رویداد بزرگ، در حوزه فناوری و تجارت دیجیتال، شمرده می شود. وزرای اقتصادی کشورهای عضو، مطالبی همچون موارد زیر را مورد بررسی قرار دادند: ۱. مدرن سازی تجارت مقامات مسئول در این بخش از گفتگوی خود، ضمن تاکید بر نیاز مبرم کشورهای عضو به نوسازی سیستم تجاری چند جانبه میان کشورها، موافقت خودرا با افزایش شتاب پیشبرد تحول تجارت دیجیتال و مبادلات حوزه سلامت، اعلام نمودند. به عقیده خیلی از نظریه پرداز های مشهور حوزه علوم سیاسی، نوآوری در تجارت دیجیتال، می تواند مانند موتوری قدرتمند، در امتداد توسعه اقتصادی فراگیر، مؤثر واقع شود. ۲. تجارت دیجیتال به زعم متخصصان امروزی حوزه اقتصاد، تجارت دیجیتال با افزایش میزان آزادی بازارهای جهانی، سبب رشد کارآفرینی و نوآوری دراین زمینه می شود. حاضران این جلسه، در بخش دیگری از توافق کلی خود، مخالفتشان را با حمایت گرایی دیجیتال اعلام نموده و بر توسعه تجارت دیجیتال بعنوان ابزاری کارآمد جهت پشتیبانی از مشاغل، ارتقای استانداردهای زندگی جامعه و پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان، تاکید نمودند.
به عقیده اغلب متخصصان حوزه فضای مجازی، پروسه دیجیتالی شدن می تواند با افزایش سرعت و ایمنی تجارت سبب ساده سازی پروسه تجارت بین الملل شود. بدین سبب اعضا در حاشیه این جلسه و بحث در مورد ابعاد مختلف تحقق توسعه تجارت دیجیتال، طی گزارش کامل جلسه، اعلام نمودند که اعضا بر اعتقاد خود مبنی به حکمرانی جهانی عادلانه و فراگیر با وجود تاکید بر توسعه تجارت دیجیتال پایبند هستند.
حکمرانی داده؛ اولویتی دیرینه برای G7
منشأ اصلی گفتگوهای اخیر و عزم به وجود آمده برای ایجاد اصلاحات در شراط موجود به سخنرانی شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن در نشست داووس سال ۲۰۱۹ باز می گردد. وی در نشست یاد شده طی سخنانی به لزوم شروع گفتگوهای جهانی در مورد حکمرانی داده، اشاره نمود. آبه از ریاست ژاپن بر گروه G20، در سال ۲۰۱۹، بهره برد تا مفهوم مدنظر خود از «جریان قابل اعتماد آزاد اطلاعات» را در دستور کار جهانی قدرت های بزرگ اقتصادی، قرار دهد. هر چند ژاپن در آن مقطع زمانی در ایجاد اجماع یاد شده، چندان موفق نبود، اما توانست بحث پیرامون این مساله را شروع کند. برای درک بهتر چرایی کند بودن دستیابی به توافق یاد شده، باید تفاوت های فلسفی و عملی رویکرد های مختلف نسبت به مقوله حکمرانی اطلاعات را در مقیاس جهانی مورد بررسی قرار داد. اتحادیه اروپا، در پیشبرد رویکرد خود نسبت به مسئله داده ها، همیشه بر حق حفظ حریم خصوصی و کنترل دقیق اطلاعات شخصی برای کاربران تاکید داشته است. به جرات می توان ردپای این دیدگاه عملی به حوزه یاد شده را در مجموعه مقررات عمومی حفاظت از داده های اروپا مشاهده کرد. اعضای اتحادیه در سالهای اخیر متوجه نقصها موجود در این قوانین شده اند. این در حالیست که آمریکا نگاهی کاملاً متفاوت به مقوله حکمرانی داده دارد. این کشور، فاقد مقررات فدرال حفظ حریم شخصی یا نگاهی یکپارچه به حکمرانی داده است. به عبارت دیگر، واشنگتن، نگاهی آزاد به این بخش دارد و عموماً، شکل دهی به هنجارها را به بخش خصوصی واگذار کرده است. حال با افزایش نگرانی ها در مورد مخاطرات موجود برای داده های کاربران، قانون گذاران آمریکایی به فکر ایجاد نظامی یکپارچه برای حکمرانی داده افتاده اند. با نگاهی گذرا به تفاوت های موجود میان این دو دیدگاه نظری، می توان به لزوم بازبینی طرفین در راهبردهای موجود و اتخاذ سیاستی میانه بین محدودیت حداکثری اروپا و آزادی بی قید و شرط داده ها در آمریکا، پی برد. این در حالیست که رویکرد چین به موضوع حکمرانی داده، مبین سومین مدل جهانی برای این حوزه، محسوب می شود. داده ها در چین، دارایی راهبردی دولتی محسوب می شوند و تحت قوانینی سختگیرانه تر از مقررات عمومی حفاظت از داده های اروپا، قرار دارند. برمبنای اصول حکمرانی داده چین، حریم شخصی شهروندان چین در نظریه از سطح بسیار بالایی از امنیت و حفاظت برخوردارست. این در حالیست که دولت بمنظور حفظ امنیت ملی کشور، می تواند به هر داده ای دسترسی یابد. حال با وجود ایجاد تفاهمی نسبی میان کشورهای G7، بعنوان پیشتازان اقتصادی جهان غرب، همچنان در بخش هایی اختلاف نظرهای جدی میان طرفین، وجود دارد. یکی از مهم ترین بحث های موجود دراین زمینه، انتقال داده ها میان مرزها است. خیلی از کشورها در رویکرد کلان خود به اطلاعات، الزاماتی را برای محلی سازی حداکثری داده ها در نظر گرفته اند و شرکتها را ملزم به ذخیره اطلاعات کاربران در داخل مرزهای کشورها کرده اند. این در حالیست که آمریکا، ژاپن و تعدادی از دیگر کشورهای پیشرو در حوزه تجارت دیجیتال و تکنولوژی های جدید، مخالف محلی سازی داده ها هستند. علاوه بر این، مطالبی چون اختلاف بر سر ابعاد امنیت ملی حکمرانی داده و نقش دولت ها در اقتصاد دیجیتال نیز از دیگر موانع موجود بر سر راه دستیابی کشورها به توافقی همه جانبه شمرده می شود. حال باید دید که این رویکرد تازه و عزم به وجود آمده جهت ایجاد این تحول بدیع در حوزه حکمرانی داده، تا چه میزان می تواند بر آینده تجارت دیجیتال جهانی و جریان فرامرزی اطلاعات، مؤثر واقع شود.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر؛ مقامات اقتصادی و تجاری اعضای گروه G7، در نشست روز جمعه خود که در لندن برگزار شد، بر سر ایجاد یک چارچوب سختگیرانه برای حفاظت از داده های اروپا در بستر اینترنت و رفع موانع تجارت دیجیتال به توافق رسیدند. برمبنای توافق صورت گرفته، ۷ کشور ثروتمند جهان، قصد دارند به رژیم حفاظت داده ای دست یابند که بین دو دیدگاه سختگیرانه اروپایی و رویکرد باز ایالات متحده آمریکا، چارچوبی میانه باشد. کشور بریتانیا در حاشیه این جلسه، طی اطلاعیه ای اعلام نمود: «ما با حمایت گرایی و اقتدارگرایی دیجیتال مخالفیم و امروز تصمیماتی در مورد اصول تجارت دیجیتال کشورهای G7، اتخاذ کردیم که رویکرد این کشورها به تجارت دیجیتال را شکل می دهد.» به عقیده خیلی از کارشناسان، قوانین سختگیرانه موجود در حوزه استفاده شرکتها از داده کاربران، مانع بزرگی بر سر راه کسب و کارهای آنلاین کوچک و متوسط شمرده می شود و پایبندی به آنها برای این شرکتها بسیار پیچیده و پر هزینه است. طبق گزارش انتشار یافته از طرف رویترز، توافق یاد شده، اولین گام در امتداد کاهش این موانع شمرده می شود. بطور کلی اصول پوشش بازارهای دیجیتال آزاد، جریان داده های فرامرزی، تدابیر حفاظتی برای کاربران و شرکت ها، سیستم های تجارت دیجیتال و حکمرانی جهانی منصفانه و فراگیر، همچون مواردی است که در بیانیه نهایی نشست، به آنها اشاره شده است. در ضمیمه این سند، آمده است که: «ما باید موانع غیرقابل توجیه موجود بر سر راه جریان داده های فرامرزی را برطرف نماییم و در عین حال به حفظ حریم شخصی کاربران، حفاظت از داده ها، احترام به حقوق مالکیت معنوی و امنیت نیز دقت کنیم.» به عقیده متخصصان، توافق شکل گرفته میان ایالات متحده آمریکا، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا، می تواند راندمان تجارت دیجیتال جهان را صدها میلیارد دلار افزایش دهد و از این حیث، بسیار حائز اهمیت می باشد. کلیدی ترین موضوعات نشست وزرای دیجیتال و فناوری
طبق گزارش مکتوب انتشار یافته در وبگاه رسمی نشست گروه G7 سال ۲۰۲۱، از نشست وزرای دیجیتال و فناوری کشورهای عضو، مسئله «جریان قابل اعتماد آزاد اطلاعات»، همچون مسائلی بود که مورد بررسی قرار گرفت. کلیدی ترین موضوعات مورد توافق در نقشه راه این جلسه، عبارت است از: ۱. محلی سازی داده ها توانایی جابجایی و حفاظت از داده ها در داخل مرزهای جغرافیای بمنظور دستیابی به رشد اقتصادی و افزایش نوآوری، امری ضروری محسوب می شود. محلی سازی داده ها می تواند بر جریان اطلاعات تأثیر بگذارد و نتایج احتمالی آن به طور معمول متوجه مشاغل خصوصاً شرکت های کوچک و متوسط خواهد شد. حاضران نشست در جریان جلسه یاد شده، ضمن توافق بر سر لزوم تحقق امکان محلی سازی داده ها، به این نتیجه رسیدند که در ادامه کار به شواهد بیشتر و تجزیه دقیق از تأثیر اقتصادی و اجتماعی محلی سازی داده بر اکوسیستم جهانی اطلاعات، نیاز دارند. ۲. همکاری در زمینه تنظیم گری موضوع قانون گذاری در زمینه اطلاعات، موضوع دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. وزرای کشورهای عضو در این جلسه، نتیجه گرفتند که تفاوت در رویکرد های داخلی به حوزه اطلاعات می تواند بر جریان داده های فرامرزی تأثیر مستقیم بگذارد و سبب بروز عدم اطمینان برای دولت ها، مشاغل و افراد شود. از همین روی، مقامات حوزه دیجیتال و فناوری کشورهای G7، کار را برای شناسایی اشتراکات موجود در رویکرد های نظارتی به داده ها و همین طور همکاری بین کشورها دراین زمینه، شروع خواهند کرد. ۳. دسترسی دولت به داده ها مسئله سطح دسترسی دولت ها به داده های شخصی نیز از موضوعات مورد بررسی در این جلسه به شمار می روند. به عقیده متخصصان، میان حفاظت قوی از داده ها، حفظ حریم خصوصی، رژیم های دسترسی قانونی و نیاز مشروع دولت ها به کسب دسترسی داده های شخصی در اختیار بخش خصوصی، ارتباط واضحی وجود دارد. مقامات حاضر در این جلسه، ضمن اعلام تعهد کامل نسبت به رعایت استانداردهای حفاظت از داده های داخلی، حفظ حریم خصوصی و رژیم های دسترسی دولتی به اطلاعات، اعلام نمودند که آماده همفکری و تعامل فعال با گروههای همفکر فعال در این عرصه هستند. ۴. اولویت های موجود در زمینه اشتراک گذاری اطلاعات اولویت های موجود در زمینه اشتراک گذاری اطلاعات، آخرین موضوعی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بحران شیوع ویروس کووید ۱۹، ارزش و نیاز کشورهای همسو برای دستیابی به اجماع در مورد رویکرد های مناسب اشتراک گذاری داده ها در بخش های اولویت دار و اضطراری مانند مراقبت های بهداشتی را به خوبی نشان داد. اعضای G7، در این جلسه، ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاریهای موجود برای اشتراک گذاری داده های بهداشتی میان کشورهای عضو، اعلام نمودند که توسعه همرسانی داده ها در حوزه های دیگر را نیز در اولویت قرار خواهند داد. نشست وزرای اقتصادی
نشست وزرای اقتصادی کشورهای G7، نقطه عطف دیگر این رویداد بزرگ، در حوزه فناوری و تجارت دیجیتال، شمرده می شود. وزرای اقتصادی کشورهای عضو، مطالبی همچون موارد زیر را مورد بررسی قرار دادند: ۱. مدرن سازی تجارت مقامات مسئول در این بخش از گفتگوی خود، ضمن تاکید بر نیاز مبرم کشورهای عضو به نوسازی سیستم تجاری چند جانبه میان کشورها، موافقت خودرا با افزایش شتاب پیشبرد تحول تجارت دیجیتال و مبادلات حوزه سلامت، اعلام نمودند. به عقیده خیلی از نظریه پرداز های مشهور حوزه علوم سیاسی، نوآوری در تجارت دیجیتال، می تواند مانند موتوری قدرتمند، در امتداد توسعه اقتصادی فراگیر، مؤثر واقع شود. ۲. تجارت دیجیتال به زعم متخصصان امروزی حوزه اقتصاد، تجارت دیجیتال با افزایش میزان آزادی بازارهای جهانی، سبب رشد کارآفرینی و نوآوری دراین زمینه می شود. حاضران این جلسه، در بخش دیگری از توافق کلی خود، مخالفتشان را با حمایت گرایی دیجیتال اعلام نموده و بر توسعه تجارت دیجیتال بعنوان ابزاری کارآمد جهت پشتیبانی از مشاغل، ارتقای استانداردهای زندگی جامعه و پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان، تاکید نمودند.
به عقیده اغلب متخصصان حوزه فضای مجازی، پروسه دیجیتالی شدن می تواند با افزایش سرعت و ایمنی تجارت سبب ساده سازی پروسه تجارت بین الملل شود. بدین سبب اعضا در حاشیه این جلسه و بحث در مورد ابعاد مختلف تحقق توسعه تجارت دیجیتال، طی گزارش کامل جلسه، اعلام نمودند که اعضا بر اعتقاد خود مبنی به حکمرانی جهانی عادلانه و فراگیر با وجود تاکید بر توسعه تجارت دیجیتال پایبند هستند.
حکمرانی داده؛ اولویتی دیرینه برای G7
منشأ اصلی گفتگوهای اخیر و عزم به وجود آمده برای ایجاد اصلاحات در شراط موجود به سخنرانی شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن در نشست داووس سال ۲۰۱۹ باز می گردد. وی در نشست یاد شده طی سخنانی به لزوم شروع گفتگوهای جهانی در مورد حکمرانی داده، اشاره نمود. آبه از ریاست ژاپن بر گروه G20، در سال ۲۰۱۹، بهره برد تا مفهوم مدنظر خود از «جریان قابل اعتماد آزاد اطلاعات» را در دستور کار جهانی قدرت های بزرگ اقتصادی، قرار دهد. هر چند ژاپن در آن مقطع زمانی در ایجاد اجماع یاد شده، چندان موفق نبود، اما توانست بحث پیرامون این مساله را شروع کند. برای درک بهتر چرایی کند بودن دستیابی به توافق یاد شده، باید تفاوت های فلسفی و عملی رویکرد های مختلف نسبت به مقوله حکمرانی اطلاعات را در مقیاس جهانی مورد بررسی قرار داد. اتحادیه اروپا، در پیشبرد رویکرد خود نسبت به مسئله داده ها، همیشه بر حق حفظ حریم خصوصی و کنترل دقیق اطلاعات شخصی برای کاربران تاکید داشته است. به جرات می توان ردپای این دیدگاه عملی به حوزه یاد شده را در مجموعه مقررات عمومی حفاظت از داده های اروپا مشاهده کرد. اعضای اتحادیه در سالهای اخیر متوجه نقصها موجود در این قوانین شده اند. این در حالیست که آمریکا نگاهی کاملاً متفاوت به مقوله حکمرانی داده دارد. این کشور، فاقد مقررات فدرال حفظ حریم شخصی یا نگاهی یکپارچه به حکمرانی داده است. به عبارت دیگر، واشنگتن، نگاهی آزاد به این بخش دارد و عموماً، شکل دهی به هنجارها را به بخش خصوصی واگذار کرده است. حال با افزایش نگرانی ها در مورد مخاطرات موجود برای داده های کاربران، قانون گذاران آمریکایی به فکر ایجاد نظامی یکپارچه برای حکمرانی داده افتاده اند. با نگاهی گذرا به تفاوت های موجود میان این دو دیدگاه نظری، می توان به لزوم بازبینی طرفین در راهبردهای موجود و اتخاذ سیاستی میانه بین محدودیت حداکثری اروپا و آزادی بی قید و شرط داده ها در آمریکا، پی برد. این در حالیست که رویکرد چین به موضوع حکمرانی داده، مبین سومین مدل جهانی برای این حوزه، محسوب می شود. داده ها در چین، دارایی راهبردی دولتی محسوب می شوند و تحت قوانینی سختگیرانه تر از مقررات عمومی حفاظت از داده های اروپا، قرار دارند. برمبنای اصول حکمرانی داده چین، حریم شخصی شهروندان چین در نظریه از سطح بسیار بالایی از امنیت و حفاظت برخوردارست. این در حالیست که دولت بمنظور حفظ امنیت ملی کشور، می تواند به هر داده ای دسترسی یابد. حال با وجود ایجاد تفاهمی نسبی میان کشورهای G7، بعنوان پیشتازان اقتصادی جهان غرب، همچنان در بخش هایی اختلاف نظرهای جدی میان طرفین، وجود دارد. یکی از مهم ترین بحث های موجود دراین زمینه، انتقال داده ها میان مرزها است. خیلی از کشورها در رویکرد کلان خود به اطلاعات، الزاماتی را برای محلی سازی حداکثری داده ها در نظر گرفته اند و شرکتها را ملزم به ذخیره اطلاعات کاربران در داخل مرزهای کشورها کرده اند. این در حالیست که آمریکا، ژاپن و تعدادی از دیگر کشورهای پیشرو در حوزه تجارت دیجیتال و تکنولوژی های جدید، مخالف محلی سازی داده ها هستند. علاوه بر این، مطالبی چون اختلاف بر سر ابعاد امنیت ملی حکمرانی داده و نقش دولت ها در اقتصاد دیجیتال نیز از دیگر موانع موجود بر سر راه دستیابی کشورها به توافقی همه جانبه شمرده می شود. حال باید دید که این رویکرد تازه و عزم به وجود آمده جهت ایجاد این تحول بدیع در حوزه حکمرانی داده، تا چه میزان می تواند بر آینده تجارت دیجیتال جهانی و جریان فرامرزی اطلاعات، مؤثر واقع شود.