به گزارش سئو بوی محدودیت ۱۰ سیمکارت برای هر شخص حقیقی و سوءاستفاده از سیمکارت هایی که در اختیار مالک نیست، کاربران را ملزم می کند از تعداد سیمکارت هایی که در هر اپراتور به نامشان ثبت شده، آگاهی داشته باشند و نسبت به مسدودسازی سیمکارت هایی که آنها آگاه نیستند، اقدام نمایند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، سیمکارت دائمی یا اعتباری تلفن همراه را میتوان به صورت حضوری از راه نمایندگی های خدمات اپراتورها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا به صورت غیرحضوری از راه پورتال یا فروشگاه های مجازی اپراتورها تهیه کرد. بر مبنای مقررات هر شخص حقیقی می تواند در مجموع از تمامی اپراتورهای تلفن همراه، حداکثر تعداد ۱۰ سیمکارت فعال به نام خود داشته باشد.
اتباع غیرایرانی هم با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، کارت هویت و کارت سبز می توانند به صورت همزمان حداکثر سه سیمکارت فعال از مجموع تمامی اپراتورهای تلفن همراه به نام خود داشته باشند. اشخاص حقوقی مانند شرکت ها برای تعداد سیمکارت های فعال به نام خودشان محدودیتی ندارند.
در خیلی از پرونده های کلاهبرداری، با سیمکارت هایی مواجه می شویم که در اختیار مالک اصلی نیست و افراد دیگری از آن سوء استفاده می نمایند و مجرمان سایبری هم بنابراین به دنبال خرید سیمکارت بدون سند زدن هستند. تمامی مسئولیت های استفاده از سیمکارت، حتی اگر کسی به غیر از مالک از آن استفاده نماید، به عهده مالک آن است. همینطور ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یا تبلیغات پیامکی با سیمکارت شخصی ممنوع می باشد و استفاده از سیمکارت شخصی برای تبلیغات، سبب مسدود شدن سرویس ارسال پیامک و قطعی سیمکارت می شود.
خیلی از جرائم و کلاهبرداری های اینترنتی و تلفنی با استفاده از سیمکارت های تلفن همراه سایر افراد انجام می شود، ازاین رو کاربران نباید سیمکارت روشن و فعال خویش را در اختیار دیگران قرار دهند. با ارسال کد ملی به سامانه ۳۰۰۰۱۵۰ یا رفتن به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir، منوی حقوق کاربران، گزینه استعلام سرویسهای مشترکین، می توانید از تعداد سیمکارت هایی که به نام شما ثبت شده، آگاه شوید و با رفتن به دفاتر امور مشترکان اپراتورها، نسبت به مسدودسازی سیمکارت هایی که با نام شما فعال شده و از آنها آگاه نیستید، اقدام کنید.



You may also like