به گزارش سئو بوی سران کشورهای آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا که در قالب گروه کواد همکاری دارند توافق کردند گامهایی برای ساخت زنجیره تأمین نیمه رسانا بردارند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، نشریه نیک کی ژاپن ضمن اشاره به پیش نویس بیانیه مشترک این گروه، اعلام نمود سران گروه کواد در نشستی که هفته جاری در واشنگتن برگزار می شود، این توافق را اعلام می کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا میزبان اولین نشست حضوری سران کشورهای کواد خواهد بود که به دنبال تقویت همکاری برای مقابله با رفتار تهاجمی فزاینده چین است.

طبق گزارش نیک کی، در این پیش نویس گفته شده که این چهار کشور به منظور ایجاد یک زنجیره تأمین قوی، ظرفیت تأمین نیمه رسانای خویش را مشخص کرده و صدمه پذیریها را شناسایی می کنند. همچنان در این بیانیه گفته شده که استفاده از فناوریهای پیشرفته باید بر اساس احترام به حقوق بشر باشد.

در این پیش نویس از چین نامی برده نشده اما این اقدام ممانعت از بکارگیری فناوریها از جانب چین برای توسعه نفوذش به سایر نقاط جهان را مد نظر دارد.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا و چین بر سر موضوعات مختلفی شامل تجارت و فناوری اختلاف دارند. بایدن در آوریل اعلام نمود آمریکا و ژاپن به اتفاق در حوزه هایی مانند ۵G و زنجیره تأمین نیمه رسانا سرمایه گذاری خواهند کرد.





منبع:

You may also like