سئو بوی: استخراج بیتکوین معادل حدود ۰.۵ درصد از کل مصرف انرژی جهان برق مصرف می کند و حدودا هفت برابر کل مصرف انرژی سالانه گوگل است.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، قیمت بیتکوین در سال قبل حدودا پنج برابر افزوده شد و این رشد سریع قیمت به افزایش قابل توجه مصرف انرژی برای استخراج این رمزارز محبوب جهانی منتهی شده است. افراد بیشتری برای استخراج بیتکوین رقابت می کند و در نتیجه انرژی بیشتری مصرف می شود.

اندازه گیری دقیق میزان انرژی که در استخراج بیتکوین مصرف می شود، دشوار است اما تحلیل جدید نیویورک تایمز به داده های مبهوت کننده ای در این زمینه دست یافته که بدین سان است:
استخراج بیتکوین سالانه حدود ۹۱ تراوات ساعت برق مصرف می کند. این میزان مصرف سالانه برق از مصرف سالانه برق فنلاند که کشوری با ۵.۵ میلیون نفر جمعیت است، بیشتر است. این میزان مصرف معادل ۰.۵ درصد از مصرف برق جهان است و نسبت به پنج سال پیش ۱۰ برابر بالا رفته است. این میزان مصرف مشابه میزان برقی است که ایالت واشنگتن سالانه مصرف می کند و بیش از یک سوم مصرف سالانه برق توسط شهروندان آمریکا برای سرمایش است. همین طور بیش از هفت برابر برقی است که کارهای جهانی گوگل سالانه مصرف می کنند.
با توجه به رشد چشم گیر قیمت بیتکوین در سال های اخیر، پیش بینی اینکه مصرف برق این بخش همچنان رشد کند، دشوار نیست. بیتکوین حالا حدود ۵۰ هزار دلار قیمت دارد که حدودا پنج برابر سال قبل است. در سال ۲۰۱۶ قیمت بیتکوین ۵۰۰ دلار بود.

با رقابت فزاینده، استخراج بیتکوین به صنعتی با ماشینهای تخصصی، سرورها و دیتاسنترهای عظیم نیازمند ظرفیت سرمایشی کافی برای جلوگیری از داغی بیش از اندازه دستگاهها تبدیل گشته است.

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، پروسه استخراج بیتکوین هم پیچیده تر شده است. در سال ۲۰۱۱ یک کامپیوتر رومیزی ساده می توانست به آسانی بیتکوین را استخراج کند اما حالا ۱۳ سال زمان می برد تا یک برق خانگی معمولی بتواند یک بیتکوین را استخراج کند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، برای کسانی که بیتکوین و فضای رمزارز را دنبال می کنند، ارزیابی تاثیر محیط زیستی استخراج بیتکوین همیشه دشوار بوده است. گفته می شود استخراج بیتکوین در قطعی های گسترده برق که اوایل امسال در ایران روی داد، نقش داشت. بیل گیتس در مارس هشدار داد بیتکوین برای محیط زیست خوب نیست و جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا مصرف انرژی بیتکوین را سرسام آور خوانده است.





منبع:

You may also like