به گزارش سئو بوی صورتحساب تلفن ثابت یک ماهه شده است و اگر قبض آخر یک دوره  تلفن ثابت بیشتر از ۲۰ هزار تومان باشد و پرداخت نشود، تلفن به صورت یک طرفه قطع می شود و با حذف قبوض کاغذی،  افراد باید تلفن همراه خویش را در سامانه مخابرات وارد کنند تا صورتحساب ماهانه به آنها ارسال شود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، صورت حساب تلفن ثابت هم اکنون در دوره های یک ماهه صادر می شود و شرکت مخابرات ایران اعلام نموده است که برای جلوگیری از یک طرفه شدن خطوط تلفن، مبالغ صورت حساب باید به صورت ماهانه و در مهلت زمانی تعیین شده از راه سامانه تلفنی ۲۰۰۰ و یا سایت شرکت مخابرات ایران و یا با کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع پرداخت گردد.
ارسال اطلاعات از راه فرستادن پیامک از روش های معمولی است که در خیلی از سازمان ها، بانک ها و شرکت ها صورت می گیرد. یکی از روش های اطلاع رسانی درباره قبوض و دیگر اطلاعات تلفن ثابت، هم استفاده از پیامک های اطلاع رسانی است. در سالهای گذشته قبوض کاغذی حذف شده و پیامک قبوض برای کاربران ارسال می شود.
پیامک های تلفن ثابت به صورت معمول به شماره ای که مشترک هنگام ثبت نام تلفن ثابت اعلام نموده ارسال می شود. بعضی از کاربران از این مورد نارضایتی دارند که پیامک های اطلاع رسانی را دریافت نمی کنند. با عنایت به این که قبوض تلفن ثابت مدت هاست به صورت کاغذی ارسال نمی گردد، درصورتی که فرد از راه پیامک از قبض تلفن خود آگاه نشود، از آنجاییکه از هزینه کارکرد تلفن ثابت آگاه نیست، پرداختی انجام نمی دهد و این مورد منجر به یک طرفه و قطع شدن تلفن خواهد شد.
از آنجاییکه در سامانه مخابرات تلفن همراه برخی مشترکان درج نشده است، برای برخی مشترکان تلفن ثابت پیامک صورت حساب ارسال نمی گردد. از طرفی خیلی از افراد امکان دارد هنگام ثبت نام شماره تلفن ثابت، شماره همراهی را عرضه کرده باشند که این شماره را عوض کرده اند. ازاین رو برای ثبت شماره یا تغییر شماره همراهی که ثبت شده، میتوان از کد USSD بهره برده و با گرفتن شماره #۲۰۲۰* و انتخاب گزینه ثبت شماره همراه، آنرا تغییر داد.



You may also like